RECOMANDARI PENTRU POSTATORII DE PROIECTE

Ce este multifinantarea (crowdfunding)


Multifinantarea este o actiune a unui grup de oameni care vor sustine financiar un proiect postat de catre un individ sau un alt grup de oameni, utilizand de regula internet-ul.
De ce sa apelezi la multifinantarea proiectului meu?
Deoarece, avand o idee geniala, pentru a fi pusa in practica, ai nevoie de suportul financiar al celor care cred in ideea ta. De asemenea multifinantarea este o oportunitate de a inova si de a stabili relatii in acelasi timp.

INFORMATII  INFIINTARE  SA-SRL-PFAINFORMATII INFIINTARE SA-SRL-PFA

Act constitutiv S.A. Act constitutiv S.A

Act constitutiv S.R.L.Act constitutiv S.R.L.

Start-up

Posteaza acel proiect de care tu esti pasionat; daca tu crezi cu adevarat in proiectul tau, nu va fi nicio problema ca oamenii care sunt inspirati de ideea ta sa te urmeze (indiferent unde s-ar afla).  Gandeste empatic:  daca altcineva ar posta proiectul tau, tu ar trebui sa fii primul care l-ai sustine financiar! Daca tu esti incantat de proiectul tau, oamenii vor sti. Asigura-te ca proiectul tau starneste emotii care vor fi transpuse in dorinta de sustinere.


Target-area oamenilor care iti vor sustine proiectul

Cunoasterea in detaliu al propriului proiect este un element esential in demersul de finantare, dar un aspect la fel de important este cui te adresezi ca sustinere. Sansa de reusita a proiectului tau va depinde de strategia pe care o vei alege in atragerea sustinatorilor. Pentru inceput, alege-ti un grup definit de oameni si incearca sa-i inspiri. Cu cat ei vor fi mai dedicati ideii proiectului tau, cu atat sansele de finatare vor fi mai ridicate. De asemenea este important sa ai in vedere aspectul demografic al ariei vizate.

Postarea proiectului pe platforma

Stabilirea duratei proiectului


Obiectivele proiectului trebuie sa fie sustenabile si determinate in timp, astfel incat sa ii oferi sustinatorului increderea in utilitatea banilor investiti.
Perioada de finatare optima este de 30 de zile. Un interval mai scurt de 30 de zile nu este suficient pentru a-ti promova proiectul, iar un interval mai lung decat cel mentionat poate depasi momentul oportun de finantare prin pierderea atractiei sustinatorilor fata de proiect. Munceste intens in scurtul interval de 30 de zile pentru a reusi sa-ti finantezi cu succes proiectul.

Stabilirea recompensei pentru sustinatorii proiectului

Stabilirea recompensei pentru sustinatorii proiectului tau,inseamna inainte de toate, mentinerea unei bune relatii cu acestia.  In principal recompensele trebuie sa fie realizari tangibile ale proiectului insusi; trebuie sa sigure susutinatorul ca va beneficia de pe urma proiectului.

Exemple de tipuri de recompense:

-    Produse si/sau servicii generate de proiect (copie dupa prototip; DVD-ul cu piese muzicale sau film)

-    Posibilitatea oferita sustinatorului de a-si lasa amprenta in proiectul propus (utilizarea profilului sustinatorului in cadrul unui joc pe calculator; acordarea unui rol in cadrului unui film etc)

-    Experiente traite (o serenade sub balcon; o cina cu autorul unei carti etc)

-    Lucruri personalizate (tricou cu logo, carte postala din simbolistica proiectului etc)

Stabilirea sumelor primite in schimbul recompenselor trebuie sa tina cont de faptul ca proiectul tau nu este unul caritabil, ci unul comercial. Recompensa trebuie sa aiba valoare. Daca recompensa  este de natura unor experiente unice sau sub forma unor editii limitate, valoarea ei este relativa  in raport cu audienta, in timp ce daca recompensa este un produs, atunci valoarea ei va fi apropiata de costul real al acestuia.

Marketing-ul proiectului

Proiectul tau va trebui sa aiba o descriere scurta, sa fie concis,pentru a nu deveni plicticos. Trebuie sa fii clar, la obiect, si in limita posibilitatii, sa oferi originalitate si individualitate descrierii tale. Nu este necesar sa dai toate detaliile legate de proiect, ci sa transmiti doar ideea  care va inspira sustinatorii acestuia.

Realizeaza un film video de o calitate buna. Acesta este primul contact al proiectului tau cu potentialii sustinatori. Prin intermediul acestuia vei arata cat de angajat esti in proiectul tau si cat de extraordinara este ideea care sta la baza lui. Scenariul acestui film, calitatea imaginii si realizarea efectiva a acestuia sunt elemente cheie pentru a capta atentia sustinatorilor proiectului tau.
Atragerea atentiei unui numar cat mai mare de oameni este esential in derularea oricarei campanii de finantare, dar si mai important este modul in care esti perceput. Retelele de socializare pot fi instrumente eficiente in promovarea proiectului tau, insa trebuie tinut cont de restrictiile care pot exista.Una dintre greselile frecvente este de a bombarda publicul cu o multime de informatii, ceea ce va genera o reactie de respingere a intentiei tale. Intreaba-te pe tine:  Ce vreau sa transmit despre proiect? Ce cauza serveste? Cine ar trebui informat? Care ar fi cea mai eficienta cale de a ajunge la publicul tinta? Gandeste raspunurile acestor intrebari inainte de a lansa campania de marketing.

Lansare proiect

Inaintea lansarii oficiale a proiectului ai nevoie de cativa sustinatori care sa fie primii constributori ai proiectului tau. Acesti primi sustnatori vor atrage interesul si increderea altora, realizand o pista de lansare a proiectului. Fara prezenta acestor primi sustinatori, ceilalti nu-si vor gasi usor motivatia de a investi in proiect.

NU VA FI USOR, DAR VA FI INCITANT. MULT SUCCES IN REALIZAREA PROIECTULUI!



Page-ProjectAddGuide Page-ProjectAddGuide