Blog

nov. 11

Crowdfunding-ul se vrea reglementat si in Rusia

de Lioara Nistor

Banca Centrală a Rusiei (CBR) a inițiat un grup de lucru cu experți de la mai mult de zece platforme de crowdfunding pentru dezvoltarea unui cadru de reglementare pentru finantarea participativa. Propunerile vor deveni în cele din urmă un nucleu al unui cadru de reglementare, care va fi dezvoltat de către banca centrală.

În prezent, în Rusia, sectorul emergent de crowdfunding reprezintă mai puțin de 500 de milioane de ruble ( 7748.755 USD ), cu o volatilitate ridicată și  disproporțiii mari intre  diferitele forme de manifestare.

"Ne-am bazat conceptul de legiferare a crowdfunding-ului pe reglementarea,  supravegherea riscurilor și luarea în considerare a nevoilor participanților la piață care se confruntă cu dificultăți în accesarea unor surse de finanțare", a explicat Mihail Mamuta, șeful Serviciului pentru protecția serviciilor financiare ale consumatorilor și acționarilor minoritari. "Cu toate acestea, avem timp suficient, pentru că piața de crowdfunding este încă în curs de dezvoltare și trebuie să mai crească în volum."

Banca Centrală a Rusiei a remarcat faptul că activitatea de crowdfunding ar trebui să fie reglementată pe trei direcții principale:

  • Reglementarea activității platformelor de crowdfunding și stabilirea cerințelor pentru proprietarii și managerii acestora;
  • Determinarea cerințelor pentru emitenții de valori mobiliare (oferite prin intermediul platformelor) și pentru susținători;
  • Determinarea cerințelor pentru inițiatorii și investitorii care utilizează platformele de crowdfunding. "

Serviciul pentru protecția serviciilor financiare ale consumatorilor și acționarilor minoritari, consideră că reglementarea crowdfunding-ului ar trebui introdusă treptat. Protecția drepturilor de consumator rămâne o prioritate în dezvoltarea cadrului de reglementare.

 

https://www.crowdfundinsider.com/2016/11/92329-media-res-central-bank-russia-developing-crowdfunding-regulation/

oct. 19

Romania antreprenoriala- economie de tip joc de copii

de Mirel Borodi

Un ecosistem este definit ca un habitat in care trăiesc impreuna mai multe  entităti. Evident  aceste entități trăiesc mai bine, mai mult și  mai fericite dacă acel habitat este sanătos.

Ecosistemul antreprenorial nu face exceptie de la aceasta regula si ingredientele necesare sunt trei : capital (nici o afacere nouă nu poate fi lansata fără bani sau  active ), know-how (ai  nevoie de ingineri, dezvoltatori, designeri, agenții de vânzări,  oameni cu diverse aptitudini  necesare pentru lansarea și creșterea întreprinderilor inovatoare) rebeliune/nonconformism (un antreprenor provoacă întotdeauna status quo-ul, )

Toate cele trei ingrediente sunt prezente, în proporții variabile, în fiecare tara dar cel mai important lucru nu este pur și simplu prezența sau absența lor ci mai degraba,  gradul în care acestea se amestecă în partea antreprenorială a economiei. Cu alte cuvinte, există un loc în care toate cele trei ingrediente sunt  împreună, atunci cand  capitaliștii, inginerii, și rebelii /nonconformistii  se cunoasc intre ei  si sunt gata sa colaboreze pentru a realize mari lucrari. Modul în care cele trei ingrediente se combina spune foarte multe despre economia și profilul sociologic specific unei  țări.

Există șapte combinații posibile iar eu as incadra Romania in zona in care exista doua ingredientedin cele trei, know-how si rebeliune. Daca ar exista doar Know-how , am fi economia loan specifica Indiei dar cred ca in tara noastra avem suficiente persoane rebele , gata sa faca lucrurile diferit. Spun deci ca in  Romania inca  avem oameni bine pregatiti in diverse domenii si  avem deasemenea un spirit de-a gasi solutii la diverse probleme iesind deseori din cadrul standard . Ceea ce ne lipseste cu siguranta ii  capitalul de risc. Nu avem in Romania nici  retele puternice de business angeli nici platforme de microcredite nici fonduri de tip ventures capital . Practic suntem o economie (din punct de vedere antreprenorial ) de tip ” joc de copii” ( Know-how + rebeliune = economie de tip  joc de copii).

De ce un loc de joacă?

Pentru că într-o astfel de economie, oamenii pot arata ca antreprenori, când de fapt, acestia sunt mai mult niște copii lipsiti de mijloace ca să crească. Ca exemplu, autorul ne spune ca  in fiecare an se intoarce la scoala sa de inginerie  în Bretania. Acolo, de fiecare dată , oamenii îi vorbesc  despre o mulțime de proiecte, fie în cercetare, fie de afaceri, fie ambele. Dar, odată ce pleaca, de nici unul dintre aceste proiecte nu se  mai  aude nimic. În anul următor, când se  întoarce  în campus,  nu gaseste  nici o urmă a acestor proiecte. Idei și experimente la scară mică, pur și simplu  se pierd  în aer.

De ce?

Pentru că atunci când economia este lipsită de capital, rebelii locali sunt în imposibilitatea de a merge de la o idee la o afacere de succes si de a construi un imperiu. Economia de tip loc de joacă, în cazul în care există cercetare,  este captată în lumea academică,  start-up-rile  sunt împiedicate sa creasca fie  din cauza reglementărilor ostile fie din cauza  lipsei de capital. Inovarea in aceasta economie  este finanțata  în mare parte de către guvern, prin granturi de cercetare sau subvenții pentru IMM-uri. Se creează puține locuri de muncă (cu excepția celor care gestionează subvențiile guvernamentale) și nu crează valoare la o scară mai mare.

https://salon.thefamily.co/what-makes-an-entrepreneurial-ecosystem-815f4e049804#.w0sm5kmpk

sep. 26

Crowd Funding - Crowd Innovation - Graz

de Larisa Borodi

In acest an, orasul austriac Graz, a fost gazda evenimentului Crowd Dialog Europe. Acesta a fost ales datorita faptului ca incepand cu luna mai a anului 2016, Graz a fost primul oras European care s-a alaturat trendului de crowdfunding. Astfel, sectiunea de afaceri a orasului ofera sprijin fondatorilor in faza timpurie si promoveaza servicile de creatie efectuate intr-o camapnie de crowdfunding.

Pe data de 8 septembrie 2016 la Crowd Dialog s-au adunat 420 de experti din 32 de state, o premiera pentru un astfel de eveniment deoarece, pentru prima data au fost prezenti experti din toate statele Uniunii Europene. In cadrul acestui eveniment, sub motto-ul : "united knowledge- crowd sourcing-crowd funding-crowd innovation” , a fost oferita o imagine “State-of-the-Art” cuprinzatoare, fundamentata stiintific, a fenomenului de inovare bazat pe “multimi” si a scenariilor de finantare si a modelelor de lucru pentru identificarea si evaluarea timpurie a noilor trenduri potentiale de afaceri.

 

https://www.jungewirtschaft.at/jw/Steiermark/Crowd-Dialog-Graz-2016.html

http://www.vomamt.at/events/crowd-dialog-europe-2016-united-in-knowledge/

sep. 05

Crowdfunding în teritoriu

de Lioara Nistor

În această vară, asociația Financement Participatif France (Finanțare Participativa Franța) a organizat, la Palatul Luxemburg, un seminar pe tema "Finanțarea participativă și teritoriile", susținut de Philippe Adnot, senator al provinciei Aube, sub patronajul Ministerului Economiei, Industriei și al Domeniului Digital.

Reprezentanți ai platformelor de crowdfunding, sprijinitori și finanțatori ai inițiatorilor de proiecte, precum și reprezentanți ai comunităților locale s-au întâlnit pentru a discuta realitățile și provocările crowdfundingului (finanțării participative), a-și pune întrebări cu privire la durabilitatea acestui sector, a prezenta inițiative și activități de promovare de pus în aplicare la nivel local și a face vizibile evenimente locale și instrumente de sprijin pentru dezvoltarea de proiecte, indiferent dacă sunt de interes comercial sau general.

Întâlnirea a fost o bună oportunitate de a prezenta o cartografiere a diferitelor parteneriate dezvoltate la nivelul comunelor, departamentelor, regiunilor ... și pentru a reaminti actorilor locali rolul lor în asistarea inițiatorilor de proiecte de crowdfunding pentru a facilita proliferarea acestor inițiative. A fost, de asemenea, o oportunitate de a arăta că și comunitățile locale pot profita pentru a  finanța proiecte dorite de cetățeni, de a crea o dinamică colectivă și a implica localnicii, oferindu-le oportunități de a sprijini proiectele pe care doresc să le concretizeze.

http://financeparticipative.org/evenements/finance-participative-et-territoires-le-27-juin-2016/

 

iul. 01

Crowdfundingul imobiliar spaniol ia avânt

de Lioara Nistor

Investiția imobiliară, intră în forță și devine marea noutate din industria crowdfunding-ului spaniol. În urma cu un an, nu exista nici una dintre cele trei platforme care operează astăzi în Spania, considerate forme generatoare de bani și de active pentru investitorii spanioli.

Platforma Housers, una dintre cele trei, pune la dispozitia investitorilor o oportunitate de investire constând din două case în cartierul Malasaña din Madrid. În conformitate cu informațiile de pe site, aceste proprietăți imobiliare au o valoare de piață ce ajunge la 508,449 euro și se încearcă obținerea unui randament de închiriere de 6,66%. Această platformă, în doar un an de activitate, a ajuns o alternativă reală în peisajul investițional madrilean, colectând peste 6 milioane de euro, printr-o comunitate de 12,687 investitori.

Inveslar este o altă platformă de crowdfunding imobiliar din Spania, inființată la Girona. În prezent, dezvoltă oportunități de investiții în Barcelona, cu o țintă de vânzare 159,249 euro și vizează un profit din închirieri de 6,05%. Inveslar, deși și-a început activitatea în 2016, a reușit să strângă peste 270.000 euro și a vândut deja un activ imobiliar finanțat prin crowdfunding.

A treia opțiune, din domeniul crowdfundingului imobiliar, este platforma Privalore. Aceasta oferă în prezent, ca oportunitate de investire, o casa de 110 m2, cu o țintă de finanțare de 100.000 euro prin crowdfunding și se asteapta un profit anual de 15,7%.

Sursa: http://crowdemprende.com/oportunidades-de-inversion-en-equity-crowdfunding-en-espana/

 

iun. 09

Platformă inovativă franțuzească de crowdfunding

de Lioara Nistor

Creată în urmă cu patru ani și formată ca o comunitate puternică de 65 000 de membri, Anaxago este o platformă de equity crowdfunding bazată pe două activități principale: imobiliare și inovare. Compania a avut o creștere exponențială a cifrei de afaceri, de la 2 milioane la 50 de milioane de euro, investiții disponibile pentru 2016. Ideea a pornit de la o constatare că, în timpul crizei (2008-2011) din șapte milioane de mici investitori la bursă, două milioane și-au închis conturile. „La început, ideea noastră a fost să împacăm două categorii de oameni care se întâlnesc mai putin: pe de o parte, investitorii privați care nu aveau acces la oportunitățile oferite de capitalul de risc, iar pe de altă parte, liderii unor intreprinderi care nu aveau acces ușor la capitaluri”, mărturisește Joachim Dupont, cofondator Anaxago. Acesta mai spune că platforma lucrează în condiții de mare selectivitate (rata de acceptare fiind de circa 4%) și tocmai acest lucru dă valoarea adăugată acestui proiect.

Patru criterii stau la baza activității de selecție a companiilor ce urmează a fi finanțate:

  1. Primul ține de a face o mică investigație asupra echipei, în ceea ce privește implicarea financiară și capacitatea financiară, dar și  abilitățile și receptivitatea acesteia.
  2. Al doilea criteriu ține de tipul de activ  creat de intreprindere, ce poate fi o piață, o rețea de clienți, o tehnolohie etc. 
  3. Foarte important în evaluarea partenerilor este conceptul „time to market”, timpul pieței, adică a identifica momentul oportun de intrare într-o anumită piață.
  4. În ultimul rând, dar poate cel mai important, este structurarea planului de dezvoltare operațional, respectiv precizarea tuturor detaliilor legate de termene, mod de utilizare, calendarul defășurării investiției.

Aplicând cu rigurozitate aceste criterii, platforma a realizat un portofoliu de 80 de companii, ce sunt finanțate și urmărite în timp.

http://www.epochtimes.fr/equity-crowdfunding-methode-anaxago-13226.html

 

mar. 21

Modificari ale regulamentului Consob privind equity crowdfunding-ul

de Lioara Nistor

Prin rezoluția nr. 19520 din 25 februarie 2016, Consob a făcut modificări majore ale regulamentului recent intrat în vigoare privind equity crowdfunding-ul din Italia. După consultări cu platformele de crowdfunding, autoritatea a modificat vechea reglementare pentru a extinde gama potențialilor investitori și a simplifica procedurile de investiții. Prin Decretul-Lege nr. 18 din octombrie 2012, s-au introdus regulamente pentru funcționarea platformelor de colectare a capitalului pentru start-up-uri inovatoare. Însă era nevoie de un regulament special, iar Consob a făcut public, în 26 iunie 2013, „Regulamentul care reglementează colectarea de capital on-line”.

Necesitatea de a introduce equity crowdfunding-ul este legată de dificultățile companiilor recent înființate de a strânge fondurile necesare pentru a dezvolta proiecte inovatoare. În prezent, există 18 platforme italiene autorizate de Consob. Activitățile platformei sunt de colectare online de fonduri prin oferirea unei părți din companie în schimbul unei sume de bani. Fiecare proiect oferă o investiție minimă, investitorii devinind parteneri. Equity crowdfunding-ul în Italia este încă puțin cunoscut și utilizat, din cauza complexității de reglementare și din cauza mentalității investitorilor italieni. Conform Observatorului privind equity crowdfunding-ul de la Politehnica din Milano, în Italia, capitalul colectat din 2013 până în prezent a fost de 3.670.000 euro, cu o medie de 344 mii de euro/proiect. În aproximativ trei ani, au fost postate 36 de oferte de la 34 de start-up-uri și un IMM inovator (în conformitate cu Decretul-lege nr.3/2015), din care 14 au colectat suma necesară, 15 au fost închise fără succes, iar 7 oferte sunt în curs de desfășurare.                                                                                                                           

Printre motivele care au împiedicat dezvoltarea equity crowdfundingului în Italia este și legislația complexă care împiedică răspândirea acestui instrument. În consecință, prin modificarea regulamentului Consob se simplifică procedurile permițând unui investitor individual să investească sume peste pragul de 500 de euro și 5 mii de euro pentru o persoană juridică, fără a mai fi obligatoriu să treacă printr-o bancă sau un intermediar financiar pentru întocmirea chestionarului MiFID care verifică caracterul adecvat al investiției pentru persoana în cauză. Prin această schimbare, platformele iau asupra lor sarcina de a verifica gradul de adecvare al investiției direct, online pe portal. Al doilea pas este de a extinde numărul de investitori profesioniști. Pentru încheierea corectă a campaniilor de equity crowdfunding, trebuie să se ofere cel puțin 5% din capital investitorilor profesioniști sau băncilor, societăților de investiții, fondurilor sau corporațiilor mari. Până în prezent, regulamentul precizează un nou tip de investitor care poate juca rolul de profesionist: „investitor profesionist la cerere", așa cum este definit de normele europene privind furnizarea de servicii de investiții, MiFID. În conformitate cu legislația, investitorii profesioniști la cerere trebuie să aibă cel puțin două dintre aceste cerințe: 10 operațiuni pe piață în fiecare trimestru în ultimele patru trimestre precedente; portofoliu de investiții, inclusiv depozite, de peste 500 de mii de euro; experiență de muncă de cel puțin un an în sectorul financiar. În plus, noul regulament Consob privind equity crowdfundingul lărgește, de asemenea, publicul de start-up care poate face uz de colectare online a capitalului. În categoria societăților de tip „ofertanți" sunt admise: cele mai inovatoare companii start-up, inclusiv cele cu vocație socială; întreprinderile inovatoare mici și mijlocii (IMM-uri inovative); schema de plasament colectiv (OPCVM), prin care investesc în principal în întreprinderi inovatoare și a IMM-uri inovatoare; corporații care investesc în principal în întreprinderi inovatoare și a IMM-uri inovatoare. Toate aceste modificări vor avea efect pozitiv asupra costurilor, în special, prin reducerea costurilor tranzacțiilor și reducerea cheltuielilor legate de finalizarea ofertei.

Pe scurt, modificările aduse Regulamentului privind equity crowdfundingul vor da un impuls suplimentar răspândirii acestui instrument de finanțare, care în Italia este la început.

 

http://it.ibtimes.com/startup-ed-equity-crowdfunding-le-modifiche-al-regolamento-consob-spingono-la-raccolta-di-capitali

 

feb. 29

Servicii complete pentru crowdfunding imobiliar

de Lioara Nistor

Compania BrickVest anunță lansarea de investiții imobiliare unde și investitorii individuali pot investi 1.000 de euro în proiecte imobiliare, direct pe platforma. Anterior acestei modificări, oportunitățile erau accesibile numai instituțiilor mari, precum fondurile de pensii sau societățile de asigurare.

BrickVest a finalizat până în prezent trei proiecte, care au permis micilor utilizatori ai platformei să investească alături de parteneri care gestionează miliarde de active imobiliare la nivel global. Thor Equities, un lider global în investiții imobiliare urbane, oferă utilizatorilor posibilitatea de a investi prin BrickVest în active retail localizate în centrul Londrei. Prin Aerium, un alt manager de investiții imobiliare paneuropene, utilizatorii BrickVest pot avea acces la investiții în centrul de afaceri din Berlin. Tranzacția finală este asigurată de Corestate Capital Group, care are un portofoliu de retail considerabil în Germania.

Echipa fondatoare BrickVest are o vastă experiență în sectorul imobiliare și este susținută de investitori influenți, cum sunt Universitatea Harvard și Global Fondator Capital. BrickVest oferă o gamă largă de oportunități de investiții care permit investitorilor să selecteze un proiect în funcție de clasa de active preferate, zona geografică și profit oferit. Spre deosebire de alte platformele de crowdfunding imobiliar, toate proiectele de investiții de pe platforma BrickVest au fost deja închise. Acest lucru înseamnă că investitorii pot achiziționa imediat partea lor din proprietate. BrickVest oferă transparență fiind susținută de către furnizorii de servicii de renume, cum ar fi Nabarro LLP (legal), BDO LLP (audit, taxe), Reyker (operațiuni de fond, depozitar, custode) și Lawson Conner (de reglementare).

Emmanuel Lumineau, CEO la BrickVest, comentează: "Astăzi este un moment important în industria imobiliară. În timp ce majoritatea platformelor peer-to-peer acționează ca un serviciu de brokeraj pentru investitori, BrickVest oferă întrega gamă de servicii de administrare a investițiilor: prin subscriere completă, gestionarea investițiilor și prin evaluare și monitorizare. BrickVest se distinge prin furnizarea către comunitatea de investiții europene, de lichidități unei clase de active în mod tradițional nelichide. Eu cu siguranță cred că introducem o schimbare fundamentală în procesul investițiilor imobiliare”

http://www.financialit.net/content/fintech-platform-brickvest-goes-live

 

feb. 22

Crowdfunding-ul, soluția dezvoltării imobiliare în SUA

de Lioara Nistor

Într-un raport recent al Departamentului de Comerț al SUA pentru 2015, se arată că prețurile la închirierile imobiliare au atins maxime istorice pe întreg teritoriul Statelor Unite ale Americii. Glenn Kelman, CEO la Redfin, a atribuit prețurile ridicate de închiriere lipsei construcțiilor noi. De ce legile de bază ale cererii și ofertei nu au dus la construirea de noi locuințe? Kelman a dat trei motive pentru lipsa proprietăților de închiriere:

  • Dezvoltatorii nu au destulă încredere în economie pentru a porni proiecte mari. În timp ce unele proiecte mai mici sunt construite în centrele urbane, dezvoltatorii au fost reticenți să investească în zone periferice;
  • O lipsă a mâinii de lucru din cauza incapacității Congresului de a adopta reforma imigrației;
  • Se invocă legile privind restricția de a construi în anumite zone, pentru a opri proiectele de locuințe, chiar înainte de a începe.

Statisticile susțin această viziune pesimistă. În timp ce încrederea constructorilor a crescut ușor în ultimul an, noile construcții sunt numeric, încă mult sub nivelul cererii istorice. Pe piața muncii, 2,3 milioane de muncitori au plecat din industria construcțiilor între 2006-2011 și numai jumătate dintre ei s-au întors. Restricțiile zonale, evident, variază de la oraș la oraș, dar orașele mari, în special, au avut o perioadă dificilă în satisfacerea cererii de locuințe. In San Francisco, de exemplu, chiria medie pentru un apartament cu un dormitor a crescut la 3.530 dolari / lună,  în ciuda acestei cereri acute de locuințe, doar 1500 de apartamente pe an au fost construite în oraș în ultimii 20 de ani, iar populaţia orașului a crescut cu 200.000 peste acel moment.

În timp ce imigrația este o problemă națională, accesul la capital și opoziția comunității pentru construirea de locuințe noi sunt teoretic mult mai ușor de rezolvat. De fapt, crowdfunding-ul imobiliar are potențialul de a ajuta ambele aspecte, în același timp. ”Suntem încă în etapele de formare ale crowdfunding-ului imobiliar, dar pe măsură ce se maturizează industria, cred că vom vedea că dezvoltatori imobiliari avizați folosesc crowdfunding-ul ca sursă de strângere de fonduri și ca instrument de a asigura sprijinul comunității pentru locuințe noi. Pe partea de capital, creșterea crowdfunding-ului imobiliar ca instrument de strângere de fonduri a fost bine fundamentată. Massolution a prezis anul trecut, cu privire la crowdfunding-ul imobiliar, că este o industrie care va ajunge la  2.5 miliarde dolari  în 2015. Aceasta ar fi o creștere de 150% față de 2014.

Prin admiterea finanțării de către membrii comunității locale a proiectelor de crowdfunding imobiliar, dezvoltatorii pot reduce opoziția acesteia pentru construcția de locuințe noi. Sunt deja comunități care încep să profite direct din crowdfunding. În 2014, în Denver s-au colectat 12 milioane dolari  din obligațiuni municipale, destinate modernizării drumurilor și clădirilor.

 

https://peerrealty.com/blog/not-in-my-backyard-real-estate-crowdfunding-and-community-development

 

 

ian. 11

10 predictii pentru crowdfunding imobiliar in 2016

de Lioara NISTOR

Dacă 2013 a marcat începutul pieței de crowdfunding imobiliar, iar în 2014 și-a continuat ascensiunea, 2015 a fost un an de avânt pentru acest domeniu financiar. “Cu toate acestea, ce va urma în anul 2016 este greu de prognozat, dar, cu siguranță, există predicții pentru crowdfundingul imobiliar”, spune Ray Sturm, CEO Ray Sturm si CEO al AlphaFlow. Înainte de lansarea AlphaFlow, acesta a fondat RealtyShares una dintre platformele de top din industria de P2P pentru investiții imobiliare.  Ray Sturm crede că:

  1.  Tot mai multe companii vor adopta o formă de subscriere automatizată care le va permite să evalueze într-o manieră exponențială mai multe aplicații fără a crește proportional si numărului de angajati.
  2. Cel puțin 2 din primele 6 platforme de crowdfunding imobiliar sunt necunoscute pentru investitori, iar acest lucru este necesar să ducă la crearea de parteneriate cu firme mari.
  3. De multe ori, oamenii privesc cu ochi  buni platformele care fuzionează: “Prea multe platforme”, spun ei. Chiar si cei care se luptă pentru a-și descoperi o identitate si care au colectat suficienți bani ar trebui să ia în considerare această cale.
  4. Vom vedea că tot mai multe platforme se vor  concentra  asupra oportunității de a lucra cu capital instituțional.
  5. Procedurile platformelor s-au ameliorat foarte mult față de ultimul an, dar se vor face noi îmbunătițiri  în 2016.
  6. Consultând cinci platforme, veți găsi cinci moduri diferite de a prezenta o afacere. De asemenea, veți găși cinci opinii diferite cu privire la ceea ce este important și cinci moduri diferite de raportare. 2016 este anul în care va tinde spre o industrie uniformizată.
  7.  Investitorii strategici vor investi în 2016 în crowdfunding imobiliar.
  8.  În 2016, platformele de crowdfunding vor continua să ofere o varietate mare de clase de active, dar investitorii vor cauta activele de foarte mare succes.
  9. 2015 ar putea fi numit anul adolescenței pentru crowdfundingul imobiliar. In 2016, este timpul să crească, săse maturizeze și să aducă o serie de noi oportunități pentru investitori.
  10. În 2016, va crește semnificativ tranzacționarea ipotecilor imobiliare.

      

http://www.alphaflow.com/blog/an-insiders-perspective-10-predictions-on-real-estate-crowdfunding-in-2016/

 

1 2 3 4 5 Urmatoarea ... Ultima