Blog

feb. 22

Crowdfunding-ul, soluția dezvoltării imobiliare în SUA

de Lioara Nistor

Într-un raport recent al Departamentului de Comerț al SUA pentru 2015, se arată că prețurile la închirierile imobiliare au atins maxime istorice pe întreg teritoriul Statelor Unite ale Americii. Glenn Kelman, CEO la Redfin, a atribuit prețurile ridicate de închiriere lipsei construcțiilor noi. De ce legile de bază ale cererii și ofertei nu au dus la construirea de noi locuințe? Kelman a dat trei motive pentru lipsa proprietăților de închiriere:

  • Dezvoltatorii nu au destulă încredere în economie pentru a porni proiecte mari. În timp ce unele proiecte mai mici sunt construite în centrele urbane, dezvoltatorii au fost reticenți să investească în zone periferice;
  • O lipsă a mâinii de lucru din cauza incapacității Congresului de a adopta reforma imigrației;
  • Se invocă legile privind restricția de a construi în anumite zone, pentru a opri proiectele de locuințe, chiar înainte de a începe.

Statisticile susțin această viziune pesimistă. În timp ce încrederea constructorilor a crescut ușor în ultimul an, noile construcții sunt numeric, încă mult sub nivelul cererii istorice. Pe piața muncii, 2,3 milioane de muncitori au plecat din industria construcțiilor între 2006-2011 și numai jumătate dintre ei s-au întors. Restricțiile zonale, evident, variază de la oraș la oraș, dar orașele mari, în special, au avut o perioadă dificilă în satisfacerea cererii de locuințe. In San Francisco, de exemplu, chiria medie pentru un apartament cu un dormitor a crescut la 3.530 dolari / lună,  în ciuda acestei cereri acute de locuințe, doar 1500 de apartamente pe an au fost construite în oraș în ultimii 20 de ani, iar populaţia orașului a crescut cu 200.000 peste acel moment.

În timp ce imigrația este o problemă națională, accesul la capital și opoziția comunității pentru construirea de locuințe noi sunt teoretic mult mai ușor de rezolvat. De fapt, crowdfunding-ul imobiliar are potențialul de a ajuta ambele aspecte, în același timp. ”Suntem încă în etapele de formare ale crowdfunding-ului imobiliar, dar pe măsură ce se maturizează industria, cred că vom vedea că dezvoltatori imobiliari avizați folosesc crowdfunding-ul ca sursă de strângere de fonduri și ca instrument de a asigura sprijinul comunității pentru locuințe noi. Pe partea de capital, creșterea crowdfunding-ului imobiliar ca instrument de strângere de fonduri a fost bine fundamentată. Massolution a prezis anul trecut, cu privire la crowdfunding-ul imobiliar, că este o industrie care va ajunge la  2.5 miliarde dolari  în 2015. Aceasta ar fi o creștere de 150% față de 2014.

Prin admiterea finanțării de către membrii comunității locale a proiectelor de crowdfunding imobiliar, dezvoltatorii pot reduce opoziția acesteia pentru construcția de locuințe noi. Sunt deja comunități care încep să profite direct din crowdfunding. În 2014, în Denver s-au colectat 12 milioane dolari  din obligațiuni municipale, destinate modernizării drumurilor și clădirilor.

 

https://peerrealty.com/blog/not-in-my-backyard-real-estate-crowdfunding-and-community-development

 

 

ian. 11

10 predictii pentru crowdfunding imobiliar in 2016

de Lioara NISTOR

Dacă 2013 a marcat începutul pieței de crowdfunding imobiliar, iar în 2014 și-a continuat ascensiunea, 2015 a fost un an de avânt pentru acest domeniu financiar. “Cu toate acestea, ce va urma în anul 2016 este greu de prognozat, dar, cu siguranță, există predicții pentru crowdfundingul imobiliar”, spune Ray Sturm, CEO Ray Sturm si CEO al AlphaFlow. Înainte de lansarea AlphaFlow, acesta a fondat RealtyShares una dintre platformele de top din industria de P2P pentru investiții imobiliare.  Ray Sturm crede că:

  1.  Tot mai multe companii vor adopta o formă de subscriere automatizată care le va permite să evalueze într-o manieră exponențială mai multe aplicații fără a crește proportional si numărului de angajati.
  2. Cel puțin 2 din primele 6 platforme de crowdfunding imobiliar sunt necunoscute pentru investitori, iar acest lucru este necesar să ducă la crearea de parteneriate cu firme mari.
  3. De multe ori, oamenii privesc cu ochi  buni platformele care fuzionează: “Prea multe platforme”, spun ei. Chiar si cei care se luptă pentru a-și descoperi o identitate si care au colectat suficienți bani ar trebui să ia în considerare această cale.
  4. Vom vedea că tot mai multe platforme se vor  concentra  asupra oportunității de a lucra cu capital instituțional.
  5. Procedurile platformelor s-au ameliorat foarte mult față de ultimul an, dar se vor face noi îmbunătițiri  în 2016.
  6. Consultând cinci platforme, veți găsi cinci moduri diferite de a prezenta o afacere. De asemenea, veți găși cinci opinii diferite cu privire la ceea ce este important și cinci moduri diferite de raportare. 2016 este anul în care va tinde spre o industrie uniformizată.
  7.  Investitorii strategici vor investi în 2016 în crowdfunding imobiliar.
  8.  În 2016, platformele de crowdfunding vor continua să ofere o varietate mare de clase de active, dar investitorii vor cauta activele de foarte mare succes.
  9. 2015 ar putea fi numit anul adolescenței pentru crowdfundingul imobiliar. In 2016, este timpul să crească, săse maturizeze și să aducă o serie de noi oportunități pentru investitori.
  10. În 2016, va crește semnificativ tranzacționarea ipotecilor imobiliare.

      

http://www.alphaflow.com/blog/an-insiders-perspective-10-predictions-on-real-estate-crowdfunding-in-2016/

 

nov. 22

Studiu despre piete si platforme

de Lioara Nistor 

Comisia Europeana a publicat în 4 noiembrie un raport ce a fost întocmit de către Crowdsurfer Ltd. cu scopul de a furniza informații specifice despre crowdfunding în piețele din Uniunea Europeană.  Acest studiu analizează activitatea de crowdfunding din perioada 1.01.2013-31.12.2014, din trei perspective:

  • O analiză a platformelor de crowdfunding care operează în statele membre ale UE;
  • O analiză a proiectelor postate ce permit o explorare a tendințelor în timp;
  • Un studiu al evoluției reglementării crowdfunding-ului și al intervenției legislative, inclusiv tendințele pieței înainte și după aceste reglementări.

Crowdfunding-ul este un fenomen la nivelul UE cu platforme identificate în 22 din 28 dintre statele membre și proiecte identificate în toate statele membre în 2014. Cu toate acestea, nivelul de activitate și rata de creștere variază semnificativ pe teritoriul UE și reflectă probabil diferențele în dimensiunea reală de dezvoltare a pieței. Diversitatea în cadrul pieței de crowdfunding în UE se extinde și la tipurile de finanțare. În 2014, recompensele, capitalurile proprii și împrumuturile au fost cele trei tipuri de finanțare întâlnite pe platforme. Activitatea de crowdfunding a crescut în 2014, față de nivelul din 2013, atât în ceea ce privește proiectele finanțate cât și numărul de platforme. Suma totală colectată în proiectele încheiate cu succes a crescut cu 118,9% în 2014, în timp ce numărul de proiecte a crescut cu 111,7%. Numărul total de platforme a crescut cu 23,2% în 2014, la 510 de platforme, față de 414 platforme în 2013. Cu toate acestea, numărul total de noi lansări de platforme a scăzut de la 133 în 2013, la 96 în 2014.

În ceea ce privește reglementarea crowdfunding-ului în statele membre UE, s-au analizat trei normative de reglementare, care au avut loc în statele membre în perioada studiului realizat:

  • Italia (26 iun 2013) - Regulamentul de crowdfunding de capital al ”Commissione Nazionale per le Societa la Borsa (CONSOB)” în conformitate cu Regulamentul 18592.
  • UK ( aprilie 2014) - Regulamentul de crowdfunding al FCA
  • Franța (30 mai 2014 aplicabil de la 1 octombrie 2014) - Regulamentul de crowdfunding și introducerea a două noi statute de reglementare specifice.

Analiștii de la Crowdsurfer consideră că este prea devreme pentru a efectua o evaluare aprofundată a impactului de reglementare, având în vedere că aceste intervenții au avut loc relativ recent. Analiza arată că nivelurile de activitate și nivelurile de creștere sunt inegale pe teritoriul UE, însă există unele asemănări în toate cele trei piețe:

  • Reglementările existente nu au fost concepute special pentru crowdfunding. Prin urmare, platformele de crowdfunding au întreprins aceste activități utilizând legi existente;
  • Reglementările au fost realizate cu scopul de a stabili norme specifice și orientare pentru crowdfunding. Legile nu au vizat și formele filantropice de crowdfunding;
  • În efectuarea acestor reglementări, fiecare dintre cele trei state membre au răspuns la condițiile  pieței, obiceiurilor și practicilor locale și au definit noi reguli ale crowdfunding-ului.

Piața europeană de crowdfunding rămâne într-un stadiu incipient de dezvoltare și continuă să evolueze rapid, iar concluzia analiștilor Crowdsurfer este că un mediu de reglementare clar și stabil creat prin reglementarea crowdfunding-ului poate fi văzut ca un sprijin pentru reforme economice mai largi.

http://ec.europa.eu/finance/general-policy/docs/crowdfunding/20150930-crowdfunding-study-executive-summary_en.pdf

 

nov. 03

O noua usa deschisa investitorilor individuali

de Lioara Nistor

SEC (The Securities and Exchange Commission) a adoptat, vineri 30 octombrie, normele pentru equity crowdfunding. Cu aceste noi reguli, antreprenorii pot vinde părți din companiile lor oricărui investitor interesat, nu doar celor acreditați, cum era până acum. Normele pentru această nouă generație de investiții on-line au primit un vot de la președintele Mary Jo White, de la comisarii Luis A. Aguilar și Kara M. Stein. Comisarul Michael S. Piwowar fost singurul care a votat împotrivă. JOBS Act, semnat în aprilie 2012, a făcut ca equity crowdfunding-ul să se dezvolte în rândul investitorilor neacreditați, dar a fost necesar mai mult de trei ani și jumătate pentru ca SEC să voteze un set de reguli pentru modul în care ar trebui să fie pus în aplicare equity crowdfunding-ul, ca metodă nouă de strangere de fonduri pentru antreprenori și pentru dezvoltarea de noi afaceri. A fost o sarcină dificilă pentru agenție să reglementeze deschiderea de piețe de capital care au fost, fără îndoială, insuficient utilizate și în același timp să protejeze investitorii pentru a nu-și pierde economiile în investiții riscante sau mai rau, escrocherii frauduloase. Actorii din industria de crowdfunding au lucrat foarte activ cu SEC și au participat la elaborarea acestui nou set de reglementări. „Aceste reglementări au generat un interes imens din partea potențialilor investitori, emitenți și intermediari. Cele peste 480 de scrisori  primite au ridicat o serie de întrebări  importante, referitoare la cele mai bune metode de protejare a investitorilor, asigurând-se  în același timp că crowdfunding bazat valori mobiliare  este o cale viabilă pentru majorarea capitalului de către companiile mai mici ", a spus White, în mărturia ei de deschidere de la audierea de confirmare. Agenția a facut un compromis, modificând unele dintre regulile controversate ale setului initial pentru a ajunge la legislația de astăzi. Mulți dintre investitori și antreprenori au primit cu satisfacție decizia finală a SEC, privitoare la  equity crowdfunding.  „Acest vot dat de SEC pentru a aproba normele finale pentru Titlul III se va dovedi a fi cel mai mare progres al antreprenoriatului", spune Ron Miller, CEO al StartEngine Crowdfunding, o platformă online de startup-uri. "Accesul la capital este cea mai mare piedică a antreprenorilor în aducerea de produse și servicii inovatoare pe piață. Titlul III reduce acest obstacol pentru companiile care sunt rentabile", a mai spus el.

Nu toată lumea a fost încântată de aceste norme. Comisarul Piwowar spune că noul instrument de strângere de fonduri va fi în cele din urmă ineficient și inutil. "Regulile vor țese o rețea complexă de prevederi și cerințe de conformitate. Mă tem că multe capcane pentru cei mai puțin prudenți sunt ascunse în regulamente, creând coșmaruri pentru proprietarii de afaceri mici, care nu reușesc să țină pasul cu acestea", a spus Piwowar.

http://www.entrepreneur.com/article/252322

oct. 12

Un nou record mondial in equity crowdfunding

de Lioara Nistor

Proiectul ”Punks IV”, găzduit de Crowdcube, a colectat peste 10 milioane de lire, o cifră importantă pentru equity crowdfunding. S-a ajuns astfel la un punct de referință prin stabilirea unui nou record mondial. Potrivit MarketWatch, cea mai mare sumă colectată până acum, prin astfel de proiecte, a fost de 6 milioane de dolari. Prin acest model de afaceri s-a dezvoltat o nouă generație de investitori care au cumpărat acțiuni ale companiei BrewDog, inițiatoarea proiectului Punks IV. Această comunitate, de investitori ai berii produse artizanal, vrea să schimbe lumea dominată încă de berea produsă în mod industrial. Numărul de persoane care au investit până acum în BrewDog a ajuns acum la 35.000, obținând o dobândă anuală fixă de 6,5%, la care de adaugă alte avantaje, printre care reduceri la bere, dar și implicarea investitorilor în conducerea companiei. Noul capital va fi folosit pentru a construi o fabrică de bere mai mare prin care se vor crea 130 de locuri de muncă permanente. În plus, BrewDog caută să își extindă prezența internațională, inclusiv prin construirea unei fabrici de bere situate în afara Scoției. BrewDog a anunțat recent că a achiziționat terenuri în Ohio, pentru acest scop. Fondatorii BrewDog au pornit afacerea de la zero și, prin mai multe proiecte de equity crowdfunding, au ajuns, oferind acțiuni în cadrul companiei lor, cel mai mare producător de bere din Scoția. Recunoscută la nivel mondial pentru produsele sale de înaltă calitate, compania are peste 350 de angajați, face exporturi de bere în peste 50 de țări și distribuie bere în 32 de baruri de marcă. Profitul din exploatare în anul 2014 a fost de 3,9 milioane de £.  BrewDog este un exemplu perfect de utilizare a internetului și își continuă „planurile de dominare a lumii", cerând publicului să investească în companie pentru extinderea fabricii de bere.

 

http://www.crowdfundinsider.com/2015/09/73626-brewdog-moves-over-to-crowdcube-with-combo-debt-equity-crowdfunding-offer/

https://www.brewdog.com/lowdown/blog/equity-for-punks-smashes-10m-mark

 

sep. 21

Finantatea participativa s-a dublat in Franta in sem. I 2015

de Lioara Nistor

Asociația națională Franceză de finanțare participativă “Financement Participatif France” (FPF) a făcut publice cifrele de piață pentru primul semestru al anului 2015. Cu o creștere de 100% față de aceeași perioadă a anului trecut, rezultatele au fost declarate "încurajatoare" însă Franța are încă un drum lung de parcurs pentru a ajunge Marea Britanie. Pentru îmbunătățirea situatiei, asociația a prezentat 15 obstacole de reglementare și modul în care acestea pot fi eliminate.

FPF reunește 160 de platforme de crowdfunding care reprezintă 99% din totalul fondurilor colectate prin această formă de finanțare alternativă. De două ori pe an asociația publică rezultatele din sector cu ajutorul agentiei Compinnov. Prezentarea rezultatelor, la această întâlnire, s-a facut de către Nicolas Lesur, președinte al asociației și CEO al platformei de crowdlending Unilend  împreună cu Stéphanie Savel, CEO al platformei de crowdinvesting WiSeed, și Arnaud Burgot, Managing Director al platformei Ulule.

În primul semestru al anului 2015, platformele de crowdfunding franceze au colectat fonduri  în valoare de 133 milioane €, de două ori mai mult decât cele 66 de milioane de euro colectate în semestrul I 2014. Crowdlending-ul a crescut cu 128% și cu cele 85 milioane €, reprezintă acum aproape două treimi din totalul pieței. Crowdinvesting-ul a crescut cu 147%. Astfel cele 24 de milioane € sau 18% din totalul pieței, au depășit sectorul cel mai matur al crowdfunding-ului, cel de donație și recompensă. Crowdfunding-ul de tip recompensa  la rândul lui a crescut  cu 24% pe acest semestru. Alt indicator, cum ar fi numărul de proiecte finanțate (12.193 cu o creștere de 13% în prima jumătate a anului 2014) nu a avut o crestere atât de mare cum s-ar fi asteptat  sa fie, raportat la creșterea numărului de platforme. S-a mai observant ca doar câteva platforme au încetat să funcționeze iar una din  evoluțiile pozitive, subliniate de președintele FPF a fost , ponderea tot mai mare a investitorilor instituționali in aceast curent alternativ de finantare , estimată la 15 milioane €.

Crowdfunding-ul în Franța a început mai târziu și rămâne mult în urma Marii Britanii, unde este de 15 ori mai mare și în continuă creștere. Reglementarea crowdfunding-ului din 2014 a dat un impuls pieței franceze, dar acum când sunt alte țări cu reglementări favorabile, Franța riscă să rămână în urmă. Prin urmare, asociația FPF face demersuri pe lângă guvern pentru a elimina o parte din obstacolele de reglementare care împiedică creșterea și inovarea. În acest scop, asociația a propus 15 modificări de reglementare care gravitează în jurul următoarelor teme:

  • Extinderea plajei de surse potențiale de fonduri și de beneficiari, permițând instituțiilor, administrațiilor publice și corporațiilor să se angajeze în diferite tipuri de crowdfunding la care aceștia nu au acces în prezent;
  • Eliminarea diverselor limitări cu privire la dimensiunea și durata împrumuturilor și investițiilor;
  • Diminuarea proceselor birocratice;
  • Introducerea unui set de instrumente prin care platformele pot să opereze cu titluri, cum ar fi acțiuni preferențiale, obligațiuni convertibile, contracte comerciale;
  • Acordarea unui statut fiscal veniturilor din crowdlending și crowdinvesting care să recunoască riscul de împrumut și de investiție. Venitul din crowdlending, de exemplu, este asimilat din punct de vedere fiscal unui venit din dobânzi fixe;

Având în vedere rolul important al crowdfunding-ului în sprijinirea întreprinderilor mici și mijlocii, asociația este încrezătoare că guvernul francez va fi receptiv la propunerile sale.

http://www.crowdfundinsider.com/2015/09/74572-frances-crowdfunding-sector-doubles-in-size-but-is-still-dwarfed-by-the-uk/

sep. 03

Helsinki - Crowd Dialog Europe

de Lioara Nistor

In 27 august, la Helsinki, a avut loc prima intalnire internationala din cadrul Crowd Dialog Europe, un format creat de germanul Michael Gebert, iar tema principala a conferintei a  fost conceptul de crowdeconomy in diversele sale forme de utilizare: crowdsourcing, crowdfunding si crowdinnovation.

Potrivit presedintelui Asociatiei Italiene de Equity Crowdfunding, Alessandro Maria Lerro, evenimentul s-a bucurat de un interes sporit, fiind prezenti peste 300 de participanti activi in domeniu din 23 de tari, care au impartasit propriile experiente si au discutat fenomenul in sesiuni si retele de dezbateri. Dintre subiectele abordate nu puteau lipsi dificultatile pe care le intampina sectorul de crowfunding generate de barierele legistative din statele membre ale UE.                                                                                                      

Prezent la reuniune, comisarul pentru economia digitala Gunther Oettinger si-a exprimat increderea in crowdfunding ca instrument esential de sprijinire a IMM-urilor pentru iesirea din criza economica, dar a luat la cunostinta despre intarzierea nepermisa a Comisiei Europene, care a declarat in repetate randuri ca nu va interveni cu masuri de armonizare legislativa intre state in primii doi ani. Ca fapt notabil, s-a retinut autorizarea platformei finlandeze Invesdor ca prima care poate functiona ca o platforma de equity crowdfunding in intreaga Uniune Europeana. Ministrul francez pentru inovatie digitala, Axelle Lemaire a menționat un raport al Goldman Sachs, care arata ca băncile au pierdut o mare parte a pieței de credit din Franța în favoarea platformelor de crowdfunding. Oliver Gajda, director executiv al ECN (European Crowdfunding Network), a mentionat sistemul bancar printre adversarii equity crowdfunding-ului.

http://www.economyup.it/blog/3054_non-c-e-ancora-un-europa-degli-investimenti-dal-basso.htm                

iul. 20

Interes si tendinte in lumea crowdfunding-ului

de Lioara Nistor

Dacă crowdfunding-ul are vânt favorabil, acest lucru se poate vedea prin diverși indicatori. Cu certitudine, sumele colectate reprezintă un prim indiciu. În Franța, fondurile strânse s-au dublat în 2014 față de anul 2013, iar pentru 2015 s-a anunțat o explozie a acestor cifre, în special datorită înmulțirii platformelor, dar și datorită diversificării proiectelor. Un alt indiciu îl reprezintă căutările pe motorul Google. S-a putut constata, cu adevărat, o creștere bruscă a căutărilor pe această temă, începând cu anul 2014.

A existat, evident, o tendință pozitivă în căutarea mai multor termeni legați de crowdfunding:

Cuvântul căutat

Nr. căutări - Iunie 2014

Nr. căutări - Mai 2015

Crowdfunding

1.972.750

2.444.460

Financement participatif

  379.350

    557.930

Crowdlending

    11.020

       20.530

Crowdinvesting

      5.470

         9.410

Equity Crowdfunding

 379.680

     559.270

Tendința este clar ascendentă, utilizatorii de internet sunt mai susceptibili de a fi interesați de acest subiect. Este însăși natura crowdfunding-ului, care a evoluat pentru a face această practică mai atractivă. Iată câteva motive posibile care explică această evoluție.

Pentru inițiatorii de proiecte:

  • reticența băncilor în a împrumuta bani pentru noi proiecte
  • simplitatea implementării
  • posibilitatea de a se adresa unui număr mare de investitori
  • crowdfunding-ul poate fi o modalitate de a evalua interesul public într-un proiect



Pentru investitori:

  • posibilitatea de a susține un proiect în care cred
  • plasamente bancare puțin rentabile
  • fiscalitate avantajoasă
  • un cadrul legal sigur pentru investiții

Crowdfunding-ul pare a avea un viitor promițător, tot mai mulți francezi doresc să cunoască acest tip de finanțare și spun că vor investi, cel mai probabil, în anii următori. Iar după evoluția spectaculoasă a crowdfundingului în doar câțiva ani, fără îndoială că tot  mai multe soluții vor fi propuse și că tot mai mulți antreprenorii vor apela la mulțime pentru a face rost de bani.

 

http://www.inidev.net/s-inscrire-2/903-recherches-et-tendances-du-crowdfunding

 

iun. 29

Equity Crowdfunding in Europa: topul platformelor

de Lioara Nistor

Toată lumea care urmareste fenomenul, a auzit de Crowdcube, Companisto sau Wiseed, deoarece acestea sunt în top 5 cele mai mari platforme de crowdinvesting din Europa. Reprezentanții Investiere Venture Capital, cei care au stabilit acest top în urma unui studiu, subliniază faptul că volumul de finanțare global este cel mai puternic indicator al unei platforme de crowdfunding.

Lista primelor cinci arată acest lucru pe baza fondurilor totale colectate:

  1. Crowdcube.com (UK)            82.838.846 €
  2. Seedmatch.de (Germania)     22.446.750 €  
  3. Companisto.com (Germania)  16.348.945 €  
  4. Wiseed.com (Franța)            15.343.600 €    
  5. Investiere.ch (Elveția)           11.949.864 €                                                                                                                                       

Atunci când se analizează suma medie colectată pentru o campanie finalizată de finanțare, clasamentul arată cu totul diferit:

  1. Companisto:  (€ 430,235) 
  2. Crowdcube:   (€ 427,004)  
  3. Investiere:    (€ 385,479)   
  4. Seedmatch:   (€ 295,352)
  5. Wiseed:        (€ 284,141)

Fiecare platformă are o abordare diferită a contribuțiilor minime per investitor. De exemplu, platforma Investiere ajunge la un minim de 9330 € per investitor, urmată de Seedmatch, cu 250 €, și de Wiseed la 100 € minim. Crowdcube și Companisto lucrează fiecare cu un minim de 10 lire sterline. Cu toate acestea, Investiere aduce în medie 26,124 € per investitor, în timp ce al doilea cel mai mare, Seedmatch, aduce în medie doar 1.000 €.

Modele de investiții și condițiile concrete din fiecare țară sunt doi dintre factorii analizați de Investire. Constatările arată că modelele de investiții care stau la baza fiecărei platforme sunt diferite. Crowdcube și Investiere oferă investiții de capital, ceea ce-i face pe investitori acționari direcți. Seedmatch și Companisto, cele două platforme din Germania, nu oferă capitaluri proprii, doar împrumuturi subordonate, iar investitorii nu sunt plătiți decât după ce toți ceilalți creditori au fost plătiți integral. Cu toate acestea, autoritatea de supraveghere financiară din Germania îi scutește de obligația de a întocmi un prospect, ceea ce face ca finanțarea să fie mai ieftină și mai eficientă.

Reglementările din Marea Britanie pentru investițiile prin crowdfunding sunt cele mai avansate din toată Europa, reducând riscul pentru companii. În plus, investitorii sunt stimulați prin taxe scăzute pentru finanțarea startup-urilor. Scutirile de taxe includ reducerea fiscală inițială și, de asemenea, reduceri și scutiri privind impozitul pe câștigurile de capital.

http://www.rudebaguette.com/2015/03/13/crowdfunding-equity-europe-platforms-bringing-money/

 

iun. 22

Andy Murray colaborează cu platforma de equity crowdfunding Seedrs

de Lioara Nistor

Sportivul Andy Murray, locul al treilea în lume la tenis, a semnat un parteneriat cu platforma londoneză de equity crowdfunding Seedrs, iar rolul său va fi să consilieze proiectele de sănătate, sport și tehnologie găzduite de platformă. În acest sens, el își va folosi poziția de sportiv de clasă mondială pentru a fi „"ochii și urechile de pe teren" ale acestei afaceri”, a spus purtătorul de cuvânt al Seedrs.  Aceasta este o platformă de equity crowdfunding ce permite utilizatorilor să investească mai puțin de 10 lire sterline sau 10 € în afacerile pe care ei le aleg și permite startup-urilor și întreprinderilor consacrate să-și mărească investițiile cu fonduri adunate de la prieteni, familie, clienții, business angels și alți investitori independenți. Platforma oferă trei tipuri de campanii de investiții de capital: equity, fonduri și campanii convertibile. Seedrs lucrează după sistemul „totul sau nimic”, este platforma de unde companiile nu primesc nicio finanțare, cu excepția cazului în care ating obiectivul de investiții declarat, dar companiile au posibilitatea de a primi mai mult decât au cerut inițial într-un proces numit "overfunding".

Prin Seedrs, Murray va investi în startup-uri și întreprinderi aflate în stadiu incipient, ajutând afacerea - care este deschisă către toți investitorii și antreprenorii din Europa. Deși este parte din consiliului consultativ al platformei, Murray nu va sfătui investitorii individuali și nu va recomanda anumite campanii. "Am fost întotdeauna interesat de investiții, precum și de posibilitatea de a mă implica într-un mod inovator, de a sprijini startup-urile britanice", a spus Murray. "La fel de important a fost să lucrez cu oameni în care am încredere și care au înțeles pe deplin responsabilitatea uriașă de gestionare a baniilor investitorilor", a adăugat el. Starul multi-milionar detine propria sa agenție de management și are un portofoliu de proprietăți, care include și Cromlix Hotel din Kinbuck, Scoția. Jeff Lynn, CEO și co-fondator al Seedrs, îl descrie pe Murray ca "partenerul perfect pentru Seedrs". "El reprezintă combinația exactă de calități pe care antreprenorii trebuie să le aibă pentru a avea succes: determinare, integritate și calificare", a spus Lynn. "Credem că putem aduce o perspectivă diferită în anumite aspecte ale comunității de afaceri în domeniul sănătății, sportului și tehnologiei."

De la lansarea sa în iulie 2012, Seedrs susține că a crescut cu 15% în fiecare lună. Se așteaptă să finanteze mii de companii în valoare de sute de milioane de lire sterline în fiecare an. Equity Crowdfunding-ul implică strângerea de fonduri prin investiții mici de la un număr mare de oameni, prin platforme online. Acesta a devenit din ce în ce mai popular în ultimii ani, fiind o alternativă la finanțarea tradițională. Potrivit unui raport al Massolution, piața de crowdfunding a crescut cu 167% în 2014, iar platformele au colectat  10,6 mld £. Industria se va dubla în acest an la $ 34.4bn.

http://www.theguardian.com/small-business-network/2015/jun/08/andy-murray-crowdfunding-firm-seedrs

 

Precedenta 1 2 3 4 5 Urmatoarea ... Ultima