Blog

sep. 21

Finantatea participativa s-a dublat in Franta in sem. I 2015

de Lioara Nistor

Asociația națională Franceză de finanțare participativă “Financement Participatif France” (FPF) a făcut publice cifrele de piață pentru primul semestru al anului 2015. Cu o creștere de 100% față de aceeași perioadă a anului trecut, rezultatele au fost declarate "încurajatoare" însă Franța are încă un drum lung de parcurs pentru a ajunge Marea Britanie. Pentru îmbunătățirea situatiei, asociația a prezentat 15 obstacole de reglementare și modul în care acestea pot fi eliminate.

FPF reunește 160 de platforme de crowdfunding care reprezintă 99% din totalul fondurilor colectate prin această formă de finanțare alternativă. De două ori pe an asociația publică rezultatele din sector cu ajutorul agentiei Compinnov. Prezentarea rezultatelor, la această întâlnire, s-a facut de către Nicolas Lesur, președinte al asociației și CEO al platformei de crowdlending Unilend  împreună cu Stéphanie Savel, CEO al platformei de crowdinvesting WiSeed, și Arnaud Burgot, Managing Director al platformei Ulule.

În primul semestru al anului 2015, platformele de crowdfunding franceze au colectat fonduri  în valoare de 133 milioane €, de două ori mai mult decât cele 66 de milioane de euro colectate în semestrul I 2014. Crowdlending-ul a crescut cu 128% și cu cele 85 milioane €, reprezintă acum aproape două treimi din totalul pieței. Crowdinvesting-ul a crescut cu 147%. Astfel cele 24 de milioane € sau 18% din totalul pieței, au depășit sectorul cel mai matur al crowdfunding-ului, cel de donație și recompensă. Crowdfunding-ul de tip recompensa  la rândul lui a crescut  cu 24% pe acest semestru. Alt indicator, cum ar fi numărul de proiecte finanțate (12.193 cu o creștere de 13% în prima jumătate a anului 2014) nu a avut o crestere atât de mare cum s-ar fi asteptat  sa fie, raportat la creșterea numărului de platforme. S-a mai observant ca doar câteva platforme au încetat să funcționeze iar una din  evoluțiile pozitive, subliniate de președintele FPF a fost , ponderea tot mai mare a investitorilor instituționali in aceast curent alternativ de finantare , estimată la 15 milioane €.

Crowdfunding-ul în Franța a început mai târziu și rămâne mult în urma Marii Britanii, unde este de 15 ori mai mare și în continuă creștere. Reglementarea crowdfunding-ului din 2014 a dat un impuls pieței franceze, dar acum când sunt alte țări cu reglementări favorabile, Franța riscă să rămână în urmă. Prin urmare, asociația FPF face demersuri pe lângă guvern pentru a elimina o parte din obstacolele de reglementare care împiedică creșterea și inovarea. În acest scop, asociația a propus 15 modificări de reglementare care gravitează în jurul următoarelor teme:

  • Extinderea plajei de surse potențiale de fonduri și de beneficiari, permițând instituțiilor, administrațiilor publice și corporațiilor să se angajeze în diferite tipuri de crowdfunding la care aceștia nu au acces în prezent;
  • Eliminarea diverselor limitări cu privire la dimensiunea și durata împrumuturilor și investițiilor;
  • Diminuarea proceselor birocratice;
  • Introducerea unui set de instrumente prin care platformele pot să opereze cu titluri, cum ar fi acțiuni preferențiale, obligațiuni convertibile, contracte comerciale;
  • Acordarea unui statut fiscal veniturilor din crowdlending și crowdinvesting care să recunoască riscul de împrumut și de investiție. Venitul din crowdlending, de exemplu, este asimilat din punct de vedere fiscal unui venit din dobânzi fixe;

Având în vedere rolul important al crowdfunding-ului în sprijinirea întreprinderilor mici și mijlocii, asociația este încrezătoare că guvernul francez va fi receptiv la propunerile sale.

http://www.crowdfundinsider.com/2015/09/74572-frances-crowdfunding-sector-doubles-in-size-but-is-still-dwarfed-by-the-uk/

sep. 03

Helsinki - Crowd Dialog Europe

de Lioara Nistor

In 27 august, la Helsinki, a avut loc prima intalnire internationala din cadrul Crowd Dialog Europe, un format creat de germanul Michael Gebert, iar tema principala a conferintei a  fost conceptul de crowdeconomy in diversele sale forme de utilizare: crowdsourcing, crowdfunding si crowdinnovation.

Potrivit presedintelui Asociatiei Italiene de Equity Crowdfunding, Alessandro Maria Lerro, evenimentul s-a bucurat de un interes sporit, fiind prezenti peste 300 de participanti activi in domeniu din 23 de tari, care au impartasit propriile experiente si au discutat fenomenul in sesiuni si retele de dezbateri. Dintre subiectele abordate nu puteau lipsi dificultatile pe care le intampina sectorul de crowfunding generate de barierele legistative din statele membre ale UE.                                                                                                      

Prezent la reuniune, comisarul pentru economia digitala Gunther Oettinger si-a exprimat increderea in crowdfunding ca instrument esential de sprijinire a IMM-urilor pentru iesirea din criza economica, dar a luat la cunostinta despre intarzierea nepermisa a Comisiei Europene, care a declarat in repetate randuri ca nu va interveni cu masuri de armonizare legislativa intre state in primii doi ani. Ca fapt notabil, s-a retinut autorizarea platformei finlandeze Invesdor ca prima care poate functiona ca o platforma de equity crowdfunding in intreaga Uniune Europeana. Ministrul francez pentru inovatie digitala, Axelle Lemaire a menționat un raport al Goldman Sachs, care arata ca băncile au pierdut o mare parte a pieței de credit din Franța în favoarea platformelor de crowdfunding. Oliver Gajda, director executiv al ECN (European Crowdfunding Network), a mentionat sistemul bancar printre adversarii equity crowdfunding-ului.

http://www.economyup.it/blog/3054_non-c-e-ancora-un-europa-degli-investimenti-dal-basso.htm                

iul. 20

Interes si tendinte in lumea crowdfunding-ului

de Lioara Nistor

Dacă crowdfunding-ul are vânt favorabil, acest lucru se poate vedea prin diverși indicatori. Cu certitudine, sumele colectate reprezintă un prim indiciu. În Franța, fondurile strânse s-au dublat în 2014 față de anul 2013, iar pentru 2015 s-a anunțat o explozie a acestor cifre, în special datorită înmulțirii platformelor, dar și datorită diversificării proiectelor. Un alt indiciu îl reprezintă căutările pe motorul Google. S-a putut constata, cu adevărat, o creștere bruscă a căutărilor pe această temă, începând cu anul 2014.

A existat, evident, o tendință pozitivă în căutarea mai multor termeni legați de crowdfunding:

Cuvântul căutat

Nr. căutări - Iunie 2014

Nr. căutări - Mai 2015

Crowdfunding

1.972.750

2.444.460

Financement participatif

  379.350

    557.930

Crowdlending

    11.020

       20.530

Crowdinvesting

      5.470

         9.410

Equity Crowdfunding

 379.680

     559.270

Tendința este clar ascendentă, utilizatorii de internet sunt mai susceptibili de a fi interesați de acest subiect. Este însăși natura crowdfunding-ului, care a evoluat pentru a face această practică mai atractivă. Iată câteva motive posibile care explică această evoluție.

Pentru inițiatorii de proiecte:

  • reticența băncilor în a împrumuta bani pentru noi proiecte
  • simplitatea implementării
  • posibilitatea de a se adresa unui număr mare de investitori
  • crowdfunding-ul poate fi o modalitate de a evalua interesul public într-un proiect



Pentru investitori:

  • posibilitatea de a susține un proiect în care cred
  • plasamente bancare puțin rentabile
  • fiscalitate avantajoasă
  • un cadrul legal sigur pentru investiții

Crowdfunding-ul pare a avea un viitor promițător, tot mai mulți francezi doresc să cunoască acest tip de finanțare și spun că vor investi, cel mai probabil, în anii următori. Iar după evoluția spectaculoasă a crowdfundingului în doar câțiva ani, fără îndoială că tot  mai multe soluții vor fi propuse și că tot mai mulți antreprenorii vor apela la mulțime pentru a face rost de bani.

 

http://www.inidev.net/s-inscrire-2/903-recherches-et-tendances-du-crowdfunding

 

iun. 29

Equity Crowdfunding in Europa: topul platformelor

de Lioara Nistor

Toată lumea care urmareste fenomenul, a auzit de Crowdcube, Companisto sau Wiseed, deoarece acestea sunt în top 5 cele mai mari platforme de crowdinvesting din Europa. Reprezentanții Investiere Venture Capital, cei care au stabilit acest top în urma unui studiu, subliniază faptul că volumul de finanțare global este cel mai puternic indicator al unei platforme de crowdfunding.

Lista primelor cinci arată acest lucru pe baza fondurilor totale colectate:

  1. Crowdcube.com (UK)            82.838.846 €
  2. Seedmatch.de (Germania)     22.446.750 €  
  3. Companisto.com (Germania)  16.348.945 €  
  4. Wiseed.com (Franța)            15.343.600 €    
  5. Investiere.ch (Elveția)           11.949.864 €                                                                                                                                       

Atunci când se analizează suma medie colectată pentru o campanie finalizată de finanțare, clasamentul arată cu totul diferit:

  1. Companisto:  (€ 430,235) 
  2. Crowdcube:   (€ 427,004)  
  3. Investiere:    (€ 385,479)   
  4. Seedmatch:   (€ 295,352)
  5. Wiseed:        (€ 284,141)

Fiecare platformă are o abordare diferită a contribuțiilor minime per investitor. De exemplu, platforma Investiere ajunge la un minim de 9330 € per investitor, urmată de Seedmatch, cu 250 €, și de Wiseed la 100 € minim. Crowdcube și Companisto lucrează fiecare cu un minim de 10 lire sterline. Cu toate acestea, Investiere aduce în medie 26,124 € per investitor, în timp ce al doilea cel mai mare, Seedmatch, aduce în medie doar 1.000 €.

Modele de investiții și condițiile concrete din fiecare țară sunt doi dintre factorii analizați de Investire. Constatările arată că modelele de investiții care stau la baza fiecărei platforme sunt diferite. Crowdcube și Investiere oferă investiții de capital, ceea ce-i face pe investitori acționari direcți. Seedmatch și Companisto, cele două platforme din Germania, nu oferă capitaluri proprii, doar împrumuturi subordonate, iar investitorii nu sunt plătiți decât după ce toți ceilalți creditori au fost plătiți integral. Cu toate acestea, autoritatea de supraveghere financiară din Germania îi scutește de obligația de a întocmi un prospect, ceea ce face ca finanțarea să fie mai ieftină și mai eficientă.

Reglementările din Marea Britanie pentru investițiile prin crowdfunding sunt cele mai avansate din toată Europa, reducând riscul pentru companii. În plus, investitorii sunt stimulați prin taxe scăzute pentru finanțarea startup-urilor. Scutirile de taxe includ reducerea fiscală inițială și, de asemenea, reduceri și scutiri privind impozitul pe câștigurile de capital.

http://www.rudebaguette.com/2015/03/13/crowdfunding-equity-europe-platforms-bringing-money/

 

iun. 22

Andy Murray colaborează cu platforma de equity crowdfunding Seedrs

de Lioara Nistor

Sportivul Andy Murray, locul al treilea în lume la tenis, a semnat un parteneriat cu platforma londoneză de equity crowdfunding Seedrs, iar rolul său va fi să consilieze proiectele de sănătate, sport și tehnologie găzduite de platformă. În acest sens, el își va folosi poziția de sportiv de clasă mondială pentru a fi „"ochii și urechile de pe teren" ale acestei afaceri”, a spus purtătorul de cuvânt al Seedrs.  Aceasta este o platformă de equity crowdfunding ce permite utilizatorilor să investească mai puțin de 10 lire sterline sau 10 € în afacerile pe care ei le aleg și permite startup-urilor și întreprinderilor consacrate să-și mărească investițiile cu fonduri adunate de la prieteni, familie, clienții, business angels și alți investitori independenți. Platforma oferă trei tipuri de campanii de investiții de capital: equity, fonduri și campanii convertibile. Seedrs lucrează după sistemul „totul sau nimic”, este platforma de unde companiile nu primesc nicio finanțare, cu excepția cazului în care ating obiectivul de investiții declarat, dar companiile au posibilitatea de a primi mai mult decât au cerut inițial într-un proces numit "overfunding".

Prin Seedrs, Murray va investi în startup-uri și întreprinderi aflate în stadiu incipient, ajutând afacerea - care este deschisă către toți investitorii și antreprenorii din Europa. Deși este parte din consiliului consultativ al platformei, Murray nu va sfătui investitorii individuali și nu va recomanda anumite campanii. "Am fost întotdeauna interesat de investiții, precum și de posibilitatea de a mă implica într-un mod inovator, de a sprijini startup-urile britanice", a spus Murray. "La fel de important a fost să lucrez cu oameni în care am încredere și care au înțeles pe deplin responsabilitatea uriașă de gestionare a baniilor investitorilor", a adăugat el. Starul multi-milionar detine propria sa agenție de management și are un portofoliu de proprietăți, care include și Cromlix Hotel din Kinbuck, Scoția. Jeff Lynn, CEO și co-fondator al Seedrs, îl descrie pe Murray ca "partenerul perfect pentru Seedrs". "El reprezintă combinația exactă de calități pe care antreprenorii trebuie să le aibă pentru a avea succes: determinare, integritate și calificare", a spus Lynn. "Credem că putem aduce o perspectivă diferită în anumite aspecte ale comunității de afaceri în domeniul sănătății, sportului și tehnologiei."

De la lansarea sa în iulie 2012, Seedrs susține că a crescut cu 15% în fiecare lună. Se așteaptă să finanteze mii de companii în valoare de sute de milioane de lire sterline în fiecare an. Equity Crowdfunding-ul implică strângerea de fonduri prin investiții mici de la un număr mare de oameni, prin platforme online. Acesta a devenit din ce în ce mai popular în ultimii ani, fiind o alternativă la finanțarea tradițională. Potrivit unui raport al Massolution, piața de crowdfunding a crescut cu 167% în 2014, iar platformele au colectat  10,6 mld £. Industria se va dubla în acest an la $ 34.4bn.

http://www.theguardian.com/small-business-network/2015/jun/08/andy-murray-crowdfunding-firm-seedrs

 

iun. 10

Dupa nemti, si spaniolii creaza un cadru mai permisiv pentru crowdfunding

de Lioara Nistor

La sfârsitul lunii aprilie, un regulament pentru crowdfunding a fost pe ordinea de zi a guvernului condus de Angela Merkel, ca o măsură de a promova creșterea și crearea unei economii digitale în Germania. Primele variante de regulament, care au fost publicate în 2014, au primit multe critici din partea ecosistemului de crowdfunding german, care considera că regulile prea restrictive ar putea distruge piața germană de profil, care este în creștere. Din versiunea finală adoptată de Parlament s-a eliminat limita de investiții pentru investitorii profesionisti, iar pentru investitorii individuali, aceasta limită a fost stabilită la 10.000 euro.

La doar câteva zile după ce Germania a aprobat această lege, la începutul lunii mai, guvernul spaniol a aprobat un cadru juridic pentru crowdfunding. Normele aprobate diferă în mod semnificativ de primul proiect care a fost publicat anterior și considerat prea restrictiv pentru ca sectorul de crowdfunding să se dezvolte. A doua versiune, definitivă, se bazează pe cea anterioară și este îmbunătățită prin schimbarea unora dintre aceste norme, iar rezultatul global este un regulament mai usor de folosit de către investitori și IMM-uri. Investitorii de retail pot investi acum până la 10.000 € pe an, cu o limită de € 3.000 pe emitent. Nu mai există un plafon de investiții pentru investitorii acreditați. Suma maximă de finanțare pentru companii a crescut de la 1 milion € la 2 milioane €. Platformele de crowdfunding trebuie să se înregistreze la Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV), și au nevoie de un capital minim de 60.000 €. Cel mai important este că normele spaniole permit companiilor din statele membre Uniunii Europene să strângă fonduri prin intermediul platformelor online, care este ceva nou în comparație cu alte reglementări în crowdfunding, adoptate până acum în UE.

 

http://www.eurocrowd.org/2015/04/germany-adopts-crowdfunding-rules/

http://www.eurocrowd.org/2015/05/spain-government-gives-green-light-to-improved-crowdfunding-rules/

 

mai. 05

Oomi Cube- creierul casei inteligente

 De Madalina Pol

Oomi cube- proiect pentru care s-au cerut 50.000$ însă a depășit spectaculos limita obținând peste 600.000$. Un sistem smarthome pentru toata lumea. E simplu, e distractiv și e unic. Acest mic cub va face locuința mai smart și viața mai ușoara direct din cutie. În general, sistemele smarthome au un dispozitiv central care va permit controlarea si monitorizarea locuinței. Dar este nevoie de senzori adiționali instalati peste tot. Oomi e diferit. Pentru că Oomi e mai mult decat un dispozitiv. E echipat de senzori, inclusiv infraroșu 360 grade pentru controlarea termostatului și a sistemului homecinema. Are și o camera pentru a ține sub observație locuința atunci cand proprietarii sunt plecați. Adevarata frumusețe e ca puteti fi gata in doar cateva minute, mulțumită tehnologiei Tablet Touch. Aceasta va permite sa adaugati noi dispozitive la Oomi prin doar o atingere. Asta face foarte usoara extinderea sistemului. Oomi a fost construit pentru toata lumea, deci chiar daca mamei îi e frică de tehnologie, își poate instala Oomi în doar cateva minute. Odată instalat, controlarea locuinței nu a fost niciodată mai ușoară sau mai convenabilă.

Touch cu display de 7 inch oferă un control complet  al locuinței, utilizand widget-uri familiare sau comandă vocală. Oferă control asupra securității, ambianței și sistemului home entertainment. Toate cu o singură interfața. Nu ofera doar control asupra televizorului, ci cu Oomi Streamer vă puteți uita la filme de pe Netflix sau Youtube, să ascultati muzică, sau doar să stați pe internet. Vă treziti cu știrile sau muzica preferată, puteți chiar primi notificări, vedeți cine e la ușă și să-i poftiți înăuntru. Toate de pe canapea.

Tehnologia a fost deszvoltată pentru mai mult de doi ani și multumită platformelor de fundraising ceea ce era o idee a devenit un produs. Având în considerare că ceea ce și-au propus să obțină a fost depășit inventatorii produsului realizeaza acum proiecte noi și îmbunătățiri a sistemului Oomi cube.

https://www.youtube.com/watch?v=QXbIulVzVrE

apr. 05

Crowdfunding-ul imobiliar ia avant in Franta

Platformele franceze de crowdfunding Anaxago și WiSeed au lansat pachete de afaceri imobiliare pentru a satisface cererea mare  a dezvoltatorilor imobiliari și a investitorilor.   Souleymane Galadima, Directorul General al WiSeed Immobilier, a prezentat, într-un interviu, actualul model de crowdfunding imobiliar al companiei sale bazat pe titluri de creanță și planurile sale de dezvoltare. Fondată în 2008, WiSeed a fost un pionier al equity crowdfunding-ului, având misiunea de  a dezvolta investițiile de capital. De atunci, cei 40 000 de membri ai platformei au investit peste 15  milioane de euro în mai mult de 50 de afaceri. Vara trecută, cei de la WiSeed au atras atenția prin lansarea unei campanii de crowdfunding pentru a cumpăra o parte din aeroportul internațional al orașului Toulouse, pentru care au adunat 18 milioane de euro în promisiuni de investiții de la 8.000 de persoane. Acest lucru a convins Camera de Comerț Toulouse  să co-investească  în proiec. Souleymane Galadima a mai  declarat: „WiSeed a fost un pionier al equity crowdfunding-ului nu doar în Franța, ci și în lume. A început în 2008, într-un moment  în care nu exista nici un concurent  și nici un regulament. Co-fondatorii WiSeed,  Thierry Merquiol și Nicolas Seres, au avut o influență majoră asupra regulamentului de crowdfunding, care a fost publicat recent în Franța”.WiSeed a lansat primele campaniile de crowdfunding imobiliar  încă din anul 2012. Două dintre aceste investiții sunt deja încheiate și au adus un randament anual de 10% investitorilor. Apoi, WiSeed a trecut la finanțarea proiectelor mari rezidențiale, în domeniul imobiliar comercial precum și la co-investiții împreună cu parteneri, cum ar fi agențiile publice și semi-publice pentru locuințe sociale și de administrația locală. În ianuarie, în doar 5 zile, s-a colectat 1 milion de euro pentru a finanța un condominium de 51 de unități de apartament în apropiere de Paris. Recent, un alt proiect de dezvoltare imobiliară, aproape de granița cu Elveția, a fost subscris integral în termen de 5 ore. Souleymane:  „În 2014, am înființat o filială dedicată domeniului imobiliar, WiSeed Immobilier. Președintele filialei Nicolas Sérès are experiență în domeniul financiar, iar Véronique Guillemin, șeful comisiei care se ocupă de verificarea proiectelor, este un profesionist imobiliar.  Dezvoltarea imobiliară este o muncă grea, care implică o serie de riscuri. Dezvoltatorii pot fi trași la răspundere pentru activele lor personale de către băncile lor. Numitorul comun al investitorilor privind WiSeed și WiSeed Immobilier este aversiunea scăzută la risc. În general, ei au între 35 și 45 de ani, 11% sunt femei, și investesc  în medie 3.000 de euro. Scopul nostru în 2015 este de a ajunge la 20 de milioane de euro investiți în crowdfunding imobiliar.”

 

http://www.crowdfundinsider.com/2015/03/64073-crowdfunding-real-estate-in-france-wiseed/

mar. 22

Crowdfunding pentru agricultura

Aflată în plină dezvoltare, industria crowdfunding s-a îmbogățit cu o nouă platformă, intitulată MiiMOSA ce își propune să finanțeze sectorul agricol, un mediu dinamic și plin de probleme. Bere manufacturată, grădinăritul de tip bio, turismul agricol, precum și toate  proiectele de cultivare naturală a produselor vor putea găsi  fonduri de la diverse persoane fizice de pe un site care este dedicat în întregime lor. MiiMOSA a fost lansat în 27 octombrie  și inaugurat  în 6 noiembrie, un adevărat eveniment pentru industria de profil.

La originea acestei inițiative se află Florian Breton, un tânăr de 31 de ani, fost jurnalist de televiziune. Provenit dintr-o familie de viticultori și sensibil la problemele domeniului, dar la curent cu dezvoltarea crowfunding-ului în Franța, el a decis să conexeze cele două lumi, iar ideea i-a venit la un protest de stradă al consumatorilor care voiau o apropiere de producători și scurtarea circuitelor comerciale.

„M-am întâlnit cu sindicatele de profil, cu reprezentanții camerelor agricole, dar și cu fermierii pentru a afla nevoile lor. Toți mi-au mărturisit dificultatea în găsirea de bani, mișcarea greoaie a dosarelor de finanțare. O abordare locală le-ar permite să aleagă parteneri cunoscuți, prin camerele agricole în special, ca parteneri morali, care vor face cunoscuta platforma MiiMOSA. Iar scopul este clar de a crea un nou canal de finanțare pentru agricultură și produse alimentare, care să completeze sprijinul Europei,  statului și al băncilor”, afirmă tânărul fermier reconvertit.

 Sursa: http://business.lesechos.fr/entrepreneurs/financer-sa-creation/miimosa-le-crowdfunding-a-l-assaut-de-l-agriculture-104978.php

feb. 18

Kickstarter la Casa Alba

Joi 12 februarie, Nitsuh Abebe, reprezentant al platformei de crowdfunding Kickstarter, a prezentat cel mai recent proiect gigant, care implică Casa Albă. Platforma a fost selectată de către Casa Albă pentru proiectul “2014 Year in Review”.

Abebe a explicat: "În decembrie anul trecut, 2014 fiind anul produselor TIC, am primit o solicitare măgulitoare de la Casa Albă, de a concepe o prezentare, un bilanț al activității administrației pe parcursul anului trecut, după modelul propriu Kickstarter de prezentare a activității din 2013”. În sensul acesta, instrumentul de prezentare folosit de către cei de la Kickstarter, utiliza toate beneficiile tehnologiei. Designul acestuia are caracteristici excelente, realizate de cei care fac lucruri simple (este un mobil-friendly, echipat pentru partajare și care poate fi legat la diapozitive individuale) și de cei care permit  obținerea unor lucruri  mai complexe (de exemplu, culoarea de fundal ce poate fi controlată pentru fiecare diapozitiv, clipuri video și modal full-screen dialoguri care permit  încorporarea de pagini).

Designerii de la Kickstarter s-au dovedit suficient de buni pentru a veni cu lucruri noi și creative în domeniul afișării de conținut și furnizării de date, astfel încât și Casa Albă să apeleze la ei.

https://www.kickstarter.com/blog/open-sourcing-the-code-from-our-2013-year-in-review-and-the-whit

 

Precedenta 1 2 3 4 5 Urmatoarea ... Ultima