Blog

iun. 10

Dupa nemti, si spaniolii creaza un cadru mai permisiv pentru crowdfunding

de Lioara Nistor

La sfârsitul lunii aprilie, un regulament pentru crowdfunding a fost pe ordinea de zi a guvernului condus de Angela Merkel, ca o măsură de a promova creșterea și crearea unei economii digitale în Germania. Primele variante de regulament, care au fost publicate în 2014, au primit multe critici din partea ecosistemului de crowdfunding german, care considera că regulile prea restrictive ar putea distruge piața germană de profil, care este în creștere. Din versiunea finală adoptată de Parlament s-a eliminat limita de investiții pentru investitorii profesionisti, iar pentru investitorii individuali, aceasta limită a fost stabilită la 10.000 euro.

La doar câteva zile după ce Germania a aprobat această lege, la începutul lunii mai, guvernul spaniol a aprobat un cadru juridic pentru crowdfunding. Normele aprobate diferă în mod semnificativ de primul proiect care a fost publicat anterior și considerat prea restrictiv pentru ca sectorul de crowdfunding să se dezvolte. A doua versiune, definitivă, se bazează pe cea anterioară și este îmbunătățită prin schimbarea unora dintre aceste norme, iar rezultatul global este un regulament mai usor de folosit de către investitori și IMM-uri. Investitorii de retail pot investi acum până la 10.000 € pe an, cu o limită de € 3.000 pe emitent. Nu mai există un plafon de investiții pentru investitorii acreditați. Suma maximă de finanțare pentru companii a crescut de la 1 milion € la 2 milioane €. Platformele de crowdfunding trebuie să se înregistreze la Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV), și au nevoie de un capital minim de 60.000 €. Cel mai important este că normele spaniole permit companiilor din statele membre Uniunii Europene să strângă fonduri prin intermediul platformelor online, care este ceva nou în comparație cu alte reglementări în crowdfunding, adoptate până acum în UE.

 

http://www.eurocrowd.org/2015/04/germany-adopts-crowdfunding-rules/

http://www.eurocrowd.org/2015/05/spain-government-gives-green-light-to-improved-crowdfunding-rules/

 

mai. 05

Oomi Cube- creierul casei inteligente

 De Madalina Pol

Oomi cube- proiect pentru care s-au cerut 50.000$ însă a depășit spectaculos limita obținând peste 600.000$. Un sistem smarthome pentru toata lumea. E simplu, e distractiv și e unic. Acest mic cub va face locuința mai smart și viața mai ușoara direct din cutie. În general, sistemele smarthome au un dispozitiv central care va permit controlarea si monitorizarea locuinței. Dar este nevoie de senzori adiționali instalati peste tot. Oomi e diferit. Pentru că Oomi e mai mult decat un dispozitiv. E echipat de senzori, inclusiv infraroșu 360 grade pentru controlarea termostatului și a sistemului homecinema. Are și o camera pentru a ține sub observație locuința atunci cand proprietarii sunt plecați. Adevarata frumusețe e ca puteti fi gata in doar cateva minute, mulțumită tehnologiei Tablet Touch. Aceasta va permite sa adaugati noi dispozitive la Oomi prin doar o atingere. Asta face foarte usoara extinderea sistemului. Oomi a fost construit pentru toata lumea, deci chiar daca mamei îi e frică de tehnologie, își poate instala Oomi în doar cateva minute. Odată instalat, controlarea locuinței nu a fost niciodată mai ușoară sau mai convenabilă.

Touch cu display de 7 inch oferă un control complet  al locuinței, utilizand widget-uri familiare sau comandă vocală. Oferă control asupra securității, ambianței și sistemului home entertainment. Toate cu o singură interfața. Nu ofera doar control asupra televizorului, ci cu Oomi Streamer vă puteți uita la filme de pe Netflix sau Youtube, să ascultati muzică, sau doar să stați pe internet. Vă treziti cu știrile sau muzica preferată, puteți chiar primi notificări, vedeți cine e la ușă și să-i poftiți înăuntru. Toate de pe canapea.

Tehnologia a fost deszvoltată pentru mai mult de doi ani și multumită platformelor de fundraising ceea ce era o idee a devenit un produs. Având în considerare că ceea ce și-au propus să obțină a fost depășit inventatorii produsului realizeaza acum proiecte noi și îmbunătățiri a sistemului Oomi cube.

https://www.youtube.com/watch?v=QXbIulVzVrE

apr. 05

Crowdfunding-ul imobiliar ia avant in Franta

Platformele franceze de crowdfunding Anaxago și WiSeed au lansat pachete de afaceri imobiliare pentru a satisface cererea mare  a dezvoltatorilor imobiliari și a investitorilor.   Souleymane Galadima, Directorul General al WiSeed Immobilier, a prezentat, într-un interviu, actualul model de crowdfunding imobiliar al companiei sale bazat pe titluri de creanță și planurile sale de dezvoltare. Fondată în 2008, WiSeed a fost un pionier al equity crowdfunding-ului, având misiunea de  a dezvolta investițiile de capital. De atunci, cei 40 000 de membri ai platformei au investit peste 15  milioane de euro în mai mult de 50 de afaceri. Vara trecută, cei de la WiSeed au atras atenția prin lansarea unei campanii de crowdfunding pentru a cumpăra o parte din aeroportul internațional al orașului Toulouse, pentru care au adunat 18 milioane de euro în promisiuni de investiții de la 8.000 de persoane. Acest lucru a convins Camera de Comerț Toulouse  să co-investească  în proiec. Souleymane Galadima a mai  declarat: „WiSeed a fost un pionier al equity crowdfunding-ului nu doar în Franța, ci și în lume. A început în 2008, într-un moment  în care nu exista nici un concurent  și nici un regulament. Co-fondatorii WiSeed,  Thierry Merquiol și Nicolas Seres, au avut o influență majoră asupra regulamentului de crowdfunding, care a fost publicat recent în Franța”.WiSeed a lansat primele campaniile de crowdfunding imobiliar  încă din anul 2012. Două dintre aceste investiții sunt deja încheiate și au adus un randament anual de 10% investitorilor. Apoi, WiSeed a trecut la finanțarea proiectelor mari rezidențiale, în domeniul imobiliar comercial precum și la co-investiții împreună cu parteneri, cum ar fi agențiile publice și semi-publice pentru locuințe sociale și de administrația locală. În ianuarie, în doar 5 zile, s-a colectat 1 milion de euro pentru a finanța un condominium de 51 de unități de apartament în apropiere de Paris. Recent, un alt proiect de dezvoltare imobiliară, aproape de granița cu Elveția, a fost subscris integral în termen de 5 ore. Souleymane:  „În 2014, am înființat o filială dedicată domeniului imobiliar, WiSeed Immobilier. Președintele filialei Nicolas Sérès are experiență în domeniul financiar, iar Véronique Guillemin, șeful comisiei care se ocupă de verificarea proiectelor, este un profesionist imobiliar.  Dezvoltarea imobiliară este o muncă grea, care implică o serie de riscuri. Dezvoltatorii pot fi trași la răspundere pentru activele lor personale de către băncile lor. Numitorul comun al investitorilor privind WiSeed și WiSeed Immobilier este aversiunea scăzută la risc. În general, ei au între 35 și 45 de ani, 11% sunt femei, și investesc  în medie 3.000 de euro. Scopul nostru în 2015 este de a ajunge la 20 de milioane de euro investiți în crowdfunding imobiliar.”

 

http://www.crowdfundinsider.com/2015/03/64073-crowdfunding-real-estate-in-france-wiseed/

mar. 22

Crowdfunding pentru agricultura

Aflată în plină dezvoltare, industria crowdfunding s-a îmbogățit cu o nouă platformă, intitulată MiiMOSA ce își propune să finanțeze sectorul agricol, un mediu dinamic și plin de probleme. Bere manufacturată, grădinăritul de tip bio, turismul agricol, precum și toate  proiectele de cultivare naturală a produselor vor putea găsi  fonduri de la diverse persoane fizice de pe un site care este dedicat în întregime lor. MiiMOSA a fost lansat în 27 octombrie  și inaugurat  în 6 noiembrie, un adevărat eveniment pentru industria de profil.

La originea acestei inițiative se află Florian Breton, un tânăr de 31 de ani, fost jurnalist de televiziune. Provenit dintr-o familie de viticultori și sensibil la problemele domeniului, dar la curent cu dezvoltarea crowfunding-ului în Franța, el a decis să conexeze cele două lumi, iar ideea i-a venit la un protest de stradă al consumatorilor care voiau o apropiere de producători și scurtarea circuitelor comerciale.

„M-am întâlnit cu sindicatele de profil, cu reprezentanții camerelor agricole, dar și cu fermierii pentru a afla nevoile lor. Toți mi-au mărturisit dificultatea în găsirea de bani, mișcarea greoaie a dosarelor de finanțare. O abordare locală le-ar permite să aleagă parteneri cunoscuți, prin camerele agricole în special, ca parteneri morali, care vor face cunoscuta platforma MiiMOSA. Iar scopul este clar de a crea un nou canal de finanțare pentru agricultură și produse alimentare, care să completeze sprijinul Europei,  statului și al băncilor”, afirmă tânărul fermier reconvertit.

 Sursa: http://business.lesechos.fr/entrepreneurs/financer-sa-creation/miimosa-le-crowdfunding-a-l-assaut-de-l-agriculture-104978.php

feb. 18

Kickstarter la Casa Alba

Joi 12 februarie, Nitsuh Abebe, reprezentant al platformei de crowdfunding Kickstarter, a prezentat cel mai recent proiect gigant, care implică Casa Albă. Platforma a fost selectată de către Casa Albă pentru proiectul “2014 Year in Review”.

Abebe a explicat: "În decembrie anul trecut, 2014 fiind anul produselor TIC, am primit o solicitare măgulitoare de la Casa Albă, de a concepe o prezentare, un bilanț al activității administrației pe parcursul anului trecut, după modelul propriu Kickstarter de prezentare a activității din 2013”. În sensul acesta, instrumentul de prezentare folosit de către cei de la Kickstarter, utiliza toate beneficiile tehnologiei. Designul acestuia are caracteristici excelente, realizate de cei care fac lucruri simple (este un mobil-friendly, echipat pentru partajare și care poate fi legat la diapozitive individuale) și de cei care permit  obținerea unor lucruri  mai complexe (de exemplu, culoarea de fundal ce poate fi controlată pentru fiecare diapozitiv, clipuri video și modal full-screen dialoguri care permit  încorporarea de pagini).

Designerii de la Kickstarter s-au dovedit suficient de buni pentru a veni cu lucruri noi și creative în domeniul afișării de conținut și furnizării de date, astfel încât și Casa Albă să apeleze la ei.

https://www.kickstarter.com/blog/open-sourcing-the-code-from-our-2013-year-in-review-and-the-whit

 

feb. 02

Proiecte de crowdfunding reusite in domeniul tehnologic

În fiecare an, în luna ianuarie, companii din întreaga lume se întâlnesc în Las Vegas, la Consumer Electronics Show (CES), pentru a-și prezenta cele mai recente inovații revoluționare. CES atrage companii mari și mici deopotrivă, dornice să-și arate progresele și realizările în domeniul electronicii și tehnologiei. CrowdCrux prezintă câteva proiecte ale companiilor prezente la CES, reușite prin crowdfunding:

1. Carbon Flyer – Proiect pentru care s-a cerut 50.000 dolari, pentru a finanța producția unei drone din fibră de carbon, cu un aparat de fotografiat la bord și control prin Bluetooth, a depășit așteptările de strângere de fonduri, obținând o susținere de 271.000 dolari. Compania care a proiectat Carbon Flyer, Trident Design este cunoscută pentru proiectarea Coolest Cooler și Quickey.

2. ChargeAll  -  Proiectul cu un obiectiv de 30.000 dolari, a obținut 325.922 dolari pentru un acumulator portabil cu mai multe prize pentru diferite dispozitive.

3. Flic - În primele 30 de ore, proiectul a colectat  peste 550.000 dolari, obiectivul fiind de 80.000 dolari. Banii din această campanie vor fi folosiți pentru a produce un buton inteligent wireless, care declanșează diferite capacități telefonice cu o simplă apasare a acestui dispozitiv. Este capabil să controleze luminile dintr-o clădire, să fotografieze, având multe alte acțiuni preprogramate, precum și integrarea cu aplicațiile existente și care pot să permită utilizatorului să adauge acțiuni personalizate. Potrivit lui Amir Sharifat, cofondator și COO, secretul din spatele succesului Flic a fost "că am construit cu entuziasm o comunitate puternică înainte de a lansa produsul."

4. iSkn – Campania ISketchnote (iSkn) a obținut 346.127 dolari dintr-un obiectiv de 35.000 dolari pentru  un dispozitiv care creează o versiune digitală a unei schițe sau desen pe tabletă, în timp ce desenul în versiune fizică se face pe o bucată de hârtie. Managerul produsului Clément Rosset spune că ”deși finanțarea a depășit toate așteptările, scopul campaniei nu a fost de a strânge fonduri în primul rând, ci mai degrabă, de a găsi o comunitate pentru a îmbunătăți și a crea produsul ideal”.

5. LaMetric Dashboard and Speaker – Cel mai nou produs în domeniul tehnologiei audio, este un difuzor stereo cu Bluetooth și un tablou de bord WiFi compatibil cu iOS și Android. Acest proiect a colectat 370.001 dolari, obiectivul fiind de 69.000 dolari. LaMetric oferă un ticker inteligent personalizabil pentru a prezenta notificări și informații importante utilizatorilor.

6. Lima - Campania Lima a colectat 1.229.074 dolari dintr-un obiectiv de 69.000 dolari, pentru a finanța un dispozitiv ce permite unui utilizator să acceseze toate fișierele unor dispozitive, indiferent de locul unde sunt situate pe fiecare dispozitiv.

7. Lume Cube - În primele 72 de ore de la lansare, proiectul Lume Cube cu un obiectiv de 56.000 dolari, a obținut 229.517 dolari pentru a finanta productia de lumini wireless incredibil de strălucitoare care pot fi controlate prin intermediul unei aplicații pentru mobil. Produsul cu o putere de 1.500 lumeni, este destinat fotografilor și cameramanilor.

8. Core - Cea mai mare campanie de crowdfunding din istoria Canadei, o colectat 1.142.079 dolari, cu un obiectiv de doar 48.000 dolari. Campania Core a obținut bani pentru a produce un sistem de boxe wireless în cazul în care mai multe boxe pot fi controlate de o singură aplicație mobilă.

9. Uno Noteband- Această campania a obținut 104.984 dolari, dintr-un obiectiv de 50.000 de dolari, pentru a finanța o brățară inteligentă cu capacitatea de a urmări activitatea la fitness, de a efectua apeluri, de a verifica e-mailurile și multe altele. Similar cu alte campanii crowdfunding, scopul campaniei nu a fost numai de a obține finanțare, dar și de a dobândi noi clienți.

 

http://www.crowdcrux.com/ces-2015-9-crowdfunded-companies-share-secret-fundraising-tips/

 

ian. 15

Primul site de crowdfunding imobiliar

În Elveția, există atât proiecte culturale cât și start-up-uri. Însă, când platformele de crowdfunding se înmulțesc, proprietățile imobiliare intră în ”hora” finanțării participative. Prima platformă elvețiană dedicată construcțiilor s-a născut în timpul Serbărilor din Lugano.          Swiss-crowd, „este primul site de acest gen care acoperă Italia", a declarat Augusto Vecchi, fondator și președinte al companiei publicitare Abacus International, ce se află la originea acestei inițiative.

O primă clădire de lux a fost vândută în Lugano. Alte proiecte sunt supuse subscrierii, de exemplu, reședința de 30 de apartamente din stațiunea Courmayeur, Italia, pentru 13 de milioane de euro. "Suntem o platformă hibrid, noi nu percepem direct bani, dar reunim până la 20 de investitori, o limită stabilită de lege, a declarat liderul. Apoi, ei semnează actele în fața unui notar, care stabilește ipoteca pentru părțile implicate. Comisionul nostru, nu trebuie să depășească 5% din suma finală primită de către proprietar."

Dacă patru brokeri francofoni au refuzat să comenteze cu privire la această nouă competiție, mărturisind adesea ignoranța lor în privința fenomenului, Lorenzo Pedrazzini, Partener la AMI-Colliers International din Geneva, consideră crowdfunding-ul dificil să pus în aplicare în domeniul imobiliar: " punerea în comun a ipotecii, cu oameni care, în plus, nu se cunosc, poate să genereze lucruri foarte complicate, începând cu aspectele administrative." Cu toate acestea, pentru un specialist, platforma Swiss-Crowd seamănă mai mult cu un apel de fonduri de crowdfunding. Pentru el, acest tip de abordare ar avea mai multă influență într-o piață refractară. "Dar acest lucru este departe de cazul de astăzi: tarifele sunt mici și băncile sunt lacome când e vorba de credite ipotecare", spune Lorenzo Pedrazzini.

Mișcarea a luat amploare în Statele Unite, cu actori precum Realty Mogul sau Fundrise. Acest ultim start-up permite tuturor să investească în imobiliare, indiferent de nivelul veniturilor. Astfel, pe această platformă, contribuția minimă este de 100 de dolari, dar de multe ori această sumă se învârte în jurul a 1000 dolari. Randamentul anual privind investițiile este între 7 și 12% la Fundrise. Promisiunile la Swiss-Crowd, depășesc 6%. În Franța, site-urile generaliste de crowdfunding, cum ar fi Wiseed sau Anaxago, au deschis câte o secțiune dedicată construcțiilor și un jucător axat pe imobiliare, numit Lymo, s-a înființat în 2013.

 

http://app.letemps.ch/Facet/folder/Uuid/74c671ec-94f5-11e4-a324-342caa6c994c/Premier_site_de_financement_immobilier_participatif

 

dec. 29

Conventia anuala European Crowdfunding Network

The European Crowdfunding Network (ECN) a organizat convenția anuală din 11-12 decembrie, care s-a desfășurat la sediul BpiFrance din Paris. Întâlnirea, una de mare success, a captat atenția unei palete largi de participanți: platforme, autorități de reglementare, politicieni și avocați din industria de profil, reușind să revizuiască și să împărtășească diverse perspective globale a fenomenului de crowdfunding.                       Prezentarea din deschiderea convenției a aparținut lui Madi Sharma, membru al Comitetului Economic și Social European, care își desfășoară activitatea în Grupul Madi. Sharma și-a expus experiența personală, ea găsind sprijin și resurse financiare la prieteni și familie, fapt ce a condus la o afacere de succes și la investiții în mai multe domenii. Ea consideră că antreprenorii doresc schimbarea, iar „crowdfundingul este o soluție și un instrument pentru a crea locuri de muncă și inovare".                                                                                                                      

Oliver Gajda a vorbit despre provocările unui mediu de reglementare fragmentat. Fiecare țară europeană se ocupă de crowdfunding într-un mod diferit. Diferența dintre țări și cultura acestora este un obstacol, dar există speranță pentru o abordare pan-europeană, la un moment dat, în viitor.  Cu tot mai puține mari companii și cu creșteri economice provenind în cea mai mare parte de la IMM-uri, este necesar să se recunoască necesitatea de a completa deficitul de capital și de a combate decalajul la finanțare estimat la 2 trilioane €. Concluzia a fost că a sosit timpul de a permite ca noi forme de finanțare să înflorească.

 http://www.crowdfundinsider.com/2014/12/60118-european-crowdfunding-network-hosts-hit-convention-paris/

 

 

 

dec. 07

Crowdfundingul implicat in privatizarea aeroportului din Toulouse

De Viorel Nistor

O platforma locală de crowdfunding s-a implicat în procesul de privatizare a aeroportului din Toulouse, aflat în plină desfășurare. La ofertarea, de către statul francez, a unui pachet de 49.9% din deținerile la aeroport, au apărut patru competitori: un consorțiu canadiano-chinez, fondul de investiții Cube, concernul Vinci și Aeroportul Paris. Invocând naționalitatea investitorilor, profilul acestor fonduri, lipsa de transparență a strategiei de dezvoltare și posibile conflicte de interese, platforma de crowdfunding Wiseed a lansat un apel de subscriere pentru a împiedica privatizarea aeroportului Toulouse-Blagnac. În acest sens, ei au declanșat operațiunea „Să cumpărăm Aeroportul din Toulouse” ("Rachetons l'aéroport de Toulouse"), adresată atât cetățenilor locali, cât și călătorilor și beneficiarilor serviciilor oferite de aeroport. În opinia conducătorilor platformei Wiseed, fiecare opozant al privatizării ar putea să dețină o parte din capitalul aeroportului. La momentul inițial, inaintea subscrierii propriu-zise, apelul, lansat sub forma unui sondaj, viza intenția cetățenilor în această direcție. De menționat că există în această afacere, care a stârnit controverse și proteste în sânul societății franceze, și alți actori care se opun privatizării, dar care nu sunt destul de convingători din cauza lipsei resurselor financiare.

.

În 4 decembrie, guvernul francez a anunțat intenția de a vinde 49,9% din cele 60% deținute la aeroport către consorțiul chinez Symbiose pentru suma de 308 milioane de euro. Fără a face publică o strategie clară, dar, probabil, pentru a calma spiritele, investitorii chinezi aflați în spatele afacerii au anunțat intenția de a retroceda, în favoarea unui investitor francez, o parte din capitalul de 49,9%, până la un maximum de 16%. Aici ar putea interveni decisiv platforma de crowdfunding menționată, care a reușit, în circa două săptămâni, să adune, în cadrul operațiunii „Să cumpărăm Aeroportul din Toulouse”, 18 milioane de euro sub formă de promisiuni de investiție și care ar trebui să facă o ofertă concretă președintelui Consiliului Regional.

Pentru acest pachet de acțiuni se află în competiție și alți investitori locali, precum o bancă, iar autoritățile locale și regionale extind sfera căutării, susținând că nu îi interesează atât profitul, cât faptul ca actorii locali să poată lua parte la deciziile strategice privind gestionarea afacerii.

 

http://www.latribune.fr/entreprises-finance/services/transport-logistique/20141119trib400e70c76/une-operation-de-crowdfunding-pour-racheter-l-aeroport-de-toulouse.html

http://www.latribune.fr/regions/midi-pyrenees/20141205trib8181f3c04/aeroport-toulouse-blagnac-quelle-est-la-strategie-des-fonds-d-investissements-chinois.html

dec. 02

„Finantarea alternativa” in atentia marilor grupuri financiare

Gama de instituții financiare care se implică în așa-numita "Finanțare alternativă" se va extinde până la un punct la care va trebui să se renunțe la porecla "alternativă".

Într-un raport privind piața de finanțare la nivel mondial, datele din trimestrul 2 al anului  2014 arată că aproximativ o cincime din companiile nou intrate sunt instituții financiare, precum ar fi firmele de Equity, Venture Capital sau băncile de investiții.Acești actori operează pe piata platformelor online, cum ar fi site-urile de crowdfunding pe bază de acțiuni, dar cu oferte de valori mari – de obicei în intervalul  50- 100 milioane de dolari - și beneficiază de o mai mare transparență și eficiență.                                                                                                                           Un număr tot mai mare de fonduri de pensii participă pe piețele de finanțare on-line în două moduri. Prima modalitate în care fondurile de pensii se implică în finanțarea alternativă este prin administratorii de fonduri de pensii, care încep să joace un rol în calitate de investitori instituționali în aceste platforme. Clienții Crowd Valley, care se identifică drept brokeri-dealeri, firmele private de capital sau firmele de capital de risc, de exemplu, de multe ori lucrează cu fonduri de pensii, fie direct, fie indirect, prin intermediul grupurilor consultative. Acești investitori instituționali, de multe ori, nu au același tip de profil ca investitorii individuali mai mici, dar ei urmează căi foarte asemănătoare, în scopul de a-și exprima interesul într-o investiție.În al doilea rând, în unele țări, fondurile de pensii sunt folosite, de către directorii de companii, ca instrumente pentru a genera capital de lucru suplimentar. De exemplu, Pension-Led Funding (PLF) este un produs oferit în Marea Britanie, care permite proprietarilor de afaceri sau directorilor să utilizeze punctele de pensie acumulate pentru a obține capital în activitatea lor.

După cum se arată în „Understanding Alternative Finance” (Raportul Regatului Unit pentru Finanțarea Alternativă în Industrie 2014, Nesta, 2014), companiile care au beneficiat de PLF în ultimul an sunt în general întreprinderi mici, 60% dintre ele având în media cinci angajați sau mai puțini. Datele sugerează că valoarea medie asigurată de o societate prin PLF a fost de aproximativ 70.000 de lire sterline (110.000 dolari).

În această industrie în plină dezvoltare, este inevitabil ca instituțiile financiare mari să nu aibă interese, să nu participe în mod activ și să dezvolte noi modele de afaceri inovatoare. Vedem tot mai multe dovezi ale colaborarii între lideri emergenți ai pieței „finanțării alternative" și grupurile financiare dezvoltate.

 

http://www.crowdvalley.com/news/two-ways-your-pension-fund-is-participating-in

Precedenta 1 2 3 4 5 Urmatoarea ... Ultima