O altfel de inghetata

Inghetata la cornet

Nefinantat! Acest proiect nu a fost finalizat cu succes!

Despre proiect
Echipa 0
Noutati 0
Discutii 0
  • Vreau sa deschid o mini afacere cu inghetata in orasul Ciacova judetul Timis. Imi doresc sa fac acest lucru deoarece exista prospecti care au alte preferinte in materie de inghetata.

    Ideea mea are legătură, în principal, cu dorința de comfort, de distracție, a oamenilor. Pe scurt, vreau să vând înghețată. Dar nu orice tip de înghețată, ca în magazine, ci înghețată la cornet, preparată cu o mașină specială.

    Eu consider că este o idee bună, deoarece oamenii preferă diversificarea și nu doar banala înghețată ce poate fi găsită la orice magazin. Pot spune că este o mini-afacere, o afacere de familie de fapt, în care fiecare membru va participa la succesul ei.

    Am ales să ofer un produs – înghețata.

    Descrierea produsului:

    • Înghețată de vanilie, ciocolată, vanilie+ciocolată;
    • Cornet;
    • Toping de căpșuni, caramel, fructe de pădure.

    Echipamente + materii prime:

    • Mașină de înghețată;
    • Praf de înghețată;
    • Emulgator;
    • Toping;
    • Apă;
    • Cornete.

    Pe lângă comercializarea de înghețată, voi face și cross-selling. Mai exact voi vinde și sucuri, semințe, cornuri cu ciocolată, chips-uri, gumă de mestecat, popcorn, bere, mici. Am în plan ca berea și micii să încep să-i vând din luna mai și eventual doar în anumite zile.

    Viitorii mei clienți au nevoie de petrecerea timpului liber într-un mod plăcut, savurând ceva gustos în zilele călduroase de vară. Această nevoie poate fi rezolvată de mine prin vânzarea de înghețată, altfel decât cea din magazine.

    Rezolvare există pentru orice, prin urmare și pentru această problemă. Ca să-mi pot pune în practică ideea, am nevoie de o mașină de înghețată, prafuri pentru prepararea acesteia, toping, apă și curent.

    Principala mea motivație pentru începerea acestei afaceri, este că vreau să știu că am realizat ceva prin forțele mele proprii.

    De ce ideea asta? Pentru că am studiat puțin piața și oamenii par încântați. Dar și pentru faptul că aceștia pun accent pe plăcere, pe calitate, dar și pe preț. Oamenii, în general, investesc cei mai mulți bani în distracție sau în lucruri care le oferă o fericire de moment.

    O altă motivație, care își spune cuvântul zi de zi, este aceea că îmi doresc să lucrez pentru mine, să știu că mă trezesc în fiecare zi la prima oră pentru a lucra la afacerea mea, și nu pentru alții.

    Principalii furnizori ar fi:

    • SC Lavinia SRL – cornete înghețată;
    • Praf înghețată;
    • Toping; www.spiralegelato.com
    • Metro Timișoara;
    • Enel – curent;
    • Aquatim – apă;
    • Sucuri – Coca-Cola;
    • Spațiu închiriat – Primăria

    Inițial m-am gândit că pentru această afacere nici nu aș avea nevoie de spațiu. Dar, parcă totuși e mai bine așa. Prin urmare, am găsit un spațiu micuț, perfect pentru afacerea mea, care are încorporată și o mini-terasă.

    Până acum nu am văzut să facă și altcineva asta. Bineînțeles că, terase vor apărea odată cu venirea căldurii, dar nu e nimeni care să vândă o „altfel” de înghețată.

    Produsul meu este diferit, pentru că ofer o înghețată proaspătă, nu doar congelată și pusă la vânzare.

    Fiind vorba despre înghețată, aceasta este adresată tuturor, de la copii de grădiniță până la bătrâni. Vânzarea înghețatei se realizează foarte simplu, aceasta fiind preparată în mod instant. Mai exact, vine clientul care dorește o înghețată de vanilie, iar eu, folosind aparatul de înghețată, îi ofer pe loc ceea ce vrea. Restul produselor pentru cross-selling vor fi expuse pe rafturi, iar vitrina cu sucuri va fi afară, lângă clădire.

    Pe viitor ideea mea o văd transformată într-o afacere profitabilă. Misiunea afacerii este să ofer un produs de calitate, care să-i facă pe clienți să-și dorească să se întoarcă. Viziunea afacerii se bazează pe dorințele clienților și dezvoltare continuă. Valorile acestei afaceri sunt integritatea, lucrul în echipă, curajul de a porni la drum, iar în mod special orientarea către clienți.

    Ca să deschid această afacere, investiția inițială este de aproximativ 3.600 euro, în care sunt incluse:

    • Spațiul
    • Renovarea;
    • Manopera;
    • Mobilier;
    • Mașina de înghețată;
    • Produsele pentru cross-selling;
    • Costuri cu înființarea firmei;
    • Costuri cu publicitatea.

    Pe parcurs, CHELTUIELILE LUNARE au în vedere:

    • Chiria = 80-100 Ron
    • Curentul = 100 Ron
    • Apa = 100 Ron
    • Praf de înghețată
    • Toping = 2.281 Ron
    • Sucuri (și toate produsele pentru cross-selling)
    • Contabil = 200 Ron

    TOTAL LUNAR: 2.781 Ron

    Pentru început efectiv o să utilizez spațiul pentru vânzarea tuturor produselor, iar terasa va fi amenajată cu mese și scaune.

    Voi colabora cu familia mea, adică părinții, surorile, mă vor ajuta să lucrez la afacere.

    Condițiile în care pot colabora cu cineva ar fi să existe încredere, sprijin și implicare din partea ambelor părți.

    Concurenții ar fi:

    • Magazinele – care vând înghețată simplă (la cornet, pahar, wafe, pe băț);
    • Barurile care vor aranja terase odată cu venirea primăverii.

    Deși în orice afacere există competiție, un antreprenor adevărat va știi să o înlăture. Mai e și zicala „dacă nu riști, nu câștigi”, iar eu vreau să risc, vreau să “încerc”.

    Clienții perfecți sunt, în general, copiii, care nu pot rezista unei înghețate delicioase, iar în spatele acestora, se află părinții, care plătesc pentru dorințele sau “mofturile” lor. În acest caz însă, eu consider că persoanele de orice vârstă pot fi numite clienți perfecți pentru că oricine ar savura o înghețată doar pentru gust, dar mai ales când este foarte cald.

    Politica de produs: Produsul meu, înghețata, poate fi vândută pe parcursul a aproximativ 6 luni/an (15 aprilie-15 octombrie).

    Politica de preț: Calcul preluat de pe www.spiralegelato.com

    1 pachet (2,3 kg) praf înghețată Spirale gelato, conform indicațiilor => 6,3 kg înghețată (prin adăugarea a 4l de apă) => 157 bucăți de înghețată de 40 grame.

    Dacă comparăm cu un alt produs care are 2,05 kg/pachet, cu 4l apă amestecat o să am 151 buc de înghețată de 40 gr. Deci diferența este de 6 bucăți, care la un preț mediu de 2,20 lei va aduce un plus de 13,20 lei. Recapitulând, fiecare pachet de praf de înghețată Spirale gelato, va aduce un venit suplimentar de 4%. Deoarece acest venit este profit 100%, va crește profitul.

    Potrivit acestui calcul, eu îmi propun să vând 100 înghețate/zi, cu excepția zilelor de week-end, când îmi propun să vând 200 înghețate/zi. O înghețată ar costa 2,50 Ron, iar dacă clientul cumpără mai multe înghețate, va primi un premiu, de exemplu un chips. Această ofertă trebuie să fie convenabilă atât pentru mine, cât și pentru clienți.

    Targeturi: 100 înghețate/zi * 2,50 Ron = 250 Ron/zi (Lu-Jo)

    200 înghețate/zi * 2,50 Ron = 500 Ron/zi (Vi-Du)

    250 Ron/zi * 4 zile (Lu-Jo) = 1000 Ron

    2.500 Ron/săpt * 4 săpt = 10.000 Ron/lună

    500 Ron/zi * 3 zile (Vi-Du) = 1500 Ron

    Îmi propun ca în 2 luni și jumătate să-mi amortizez investiția.

    Politica de distribuție (plasare): consumatorii vor cumpăra înghețata de la locația unde am plasat mașina de înghețată.

    Politica de promovare:

    Ca și STRATEGII DE ATRAGERE A CLIENȚILOR, am luat în calcul:

    • Site-uri de socializare;
    • Pliante– le voi distribui în orașul meu, dar și în satele aparținătoare;
    • Publicitate stradală;
    • Cupoane în reviste, ziare, publicații;
    • Publicitate pe mașina personală;
    • Reclama pe firmă;
    • Indicații stradale către firmă;
    • Din „vorbă-n vorbă”;
    • Prelungirea orarului de lucru.

    Ca și STRATEGII PENTRU RATA DE CONVERSIE, am în vedere:

    • Să vând produse proprii;
    • Să vând produse de calitate;
    • Să fac oferte cu termen limitat;
    • Să expun viziunea, misiunea, valorile companiei;
    • Să fac chestionare de feedback;
    • Să fiu mereu orientată către nevoile clientului;
    • Să tratez clienții în mod individual;
    • Să fiu prietenoasă.

    Denumire: Sweet Sandy Belle

    Denumirea firmei are o semnificație aparte. Nu întâmplător am ales această denumire, ea plecând de la o mică povestioară. Sandy Belle este acea fetiță din desenul cu același nume al copilăriei mele.

    Acea fetiță sunt EU, numită de părinți Sandy Belle, deoarece prescurtarea numelui meu Alexandra fiind Sanda mă asemăna cu acel personaj.

    Am adăugat SWEET în denumire deoarece înghețata - produsul afacerii mele este …. DULCE. Am ales această denumire și pe motivul că, deși înghețata pe care eu o voi comercializa se adresează tuturor, copiii vor fi clienții mei principali, aceștia putând asocia numele cu personajul din desenul animat. Din momentul în care am avut ideea afacerii cu înghețată, știam că aceasta este cea mai reprezentativă denumire.

    Totodată, Sweet Sandy Belle este o denumire specială și pentru faptul că se află lângă parcul adresat copiilor, tinerilor, aceștia fiind dornici în orice moment să savureze o înghețată delicioasă în zilele însorite ale verii.

  • Pentru a vizualiza aceste informatii trebuie sa te autentifici!

5

Persoane sunt interesate de acest proiect!

15.609 lei

obiectiv

0

zile ramase

Acest proiect va fi finantat doar daca si cei 15.609 lei necesari pentru atingerea obiectivului se vor colecta!


Proiect propus de 

Recompense

Sustine cu 20 lei sau mai mult

Poze cu fiecare etapa, de la renovare pana la deschidere + Breloc cu logo-ul firmei

Sustine cu 100 lei sau mai mult

Limitat (5 din 5 recompense disponibile)

Articol in romana sau enlgeza despre afacerea mea