Proiectarea si dezvoltarea unui e-business

De la idee la " e-bani "

Finantat! Acest proiect a fost finalizat cu succes!

Despre proiect
Echipa 1
Noutati 1
Discutii 1
  • Sustine editarea primului ghid practic pentru antreprenorii online !

    Motivatia alegerii temei cartii

    Subiectul abordat in cartea „Proiectarea si dezvoltarea unui e-business. Ghid practic” este extrem de oportun, in contextul in care intreg mediul de afaceri traverseaza astazi un profund proces de restructurare si reorientare, in principal sub influenta semnificativa a dezvoltarii informaticii, pe fondul nasterii asa-numitei “economii bazate pe serviciile de Internet”.Toate industriile resimt efectele induse de economia bazata pe serviciile de Internet, raporturile traditionale dintre firme si clientii lor suferind mutatii si evolutii in care canalele electronice /alternative moderne capata un rol din ce in ce mai important.

    Daca ne raportam la posibilitatile oferite de mediul Internet, printre lucrurile cele mai incitante despre care am putea vorbi sunt initierea, planificarea, lansarea si administrarea propriei afaceri online. Desigur, a fi antreprenor “clasic” nu e un lucru usor. Cu atat mai mult, a deveni antreprenor in mediul virtual este, pentru multi, un vis mult prea indepartat, nu atat datorita complexitatii computerelor, a programelor si a retelelor, cat datorita multiplelor competente de care au nevoie. Ori, cu ajutorul cartii „Proiectarea si dezvoltarea unui e-business. Ghid practic”, se pot aborda, rapid si usor, toti pasii de care este nevoie pentru a lansa o afacere pe Internet, sau pentru a dezvolta o componenta online a unei afaceri deja existente.

    Adresabilitatea cartii

    Aflata intr-un domeniu de nisa dintre teoria managementului strategic al afacerilor online, combinata cu cea a dreptului comercial si de proprietate industriala, dar si a marketing-ului online, si beneficiind – in egala masura - de “infuzii” practice din sfera IT si Internet, cartea „Proiectarea si dezvoltarea unui e-business. Ghid practic” reprezinta o lucrare pluridisciplinara cu o adresabilitate remarcabila.

    Adresabilitatea deosebita a cartii o face utila, deopotriva: antreprenorilor care doresc sa isi dezvolte o afacere pe Internet sau acelora care doresc sa isi extinda catre mediul online un demers de afaceri deja existent; specialistilor in IT dornici sa clarifice o serie de aspecte practice ce tin de protectia legala a soft-urilor; creatorilor si designerilor de aplicatii bazate pe tehnologii Internet si nu in ultimul rand simplilor utilizatori ai retelei Internet, care doresc sa dobandeasca cunostinte de baza din sfera conceptelor generale despre Internet si IT, cu aplicabilitate in e-business.

    Subiectele abordate vizeaza deci aspecte ce preocupa astazi orice persoana care are tangenta cu reteaua de Internet, raspunzand astfel unor nevoi practice. De altfel, se poate spune ca lucrarea denota vadit faptul ca autorul este un observator si un comentator deplin credibil al fenomenului online, experienta sa practica punandu-si amprenta asupra intregului mod in care a fost construita si articulata cartea.


  • Despre autor:

    Cartea „Proiectarea si dezvoltarea unui e-business. Ghid practic” a fost scrisa de catre dl. Ec. Dr. Ing. Mihai Talpos, o persoana cu o larga expertiza in domeniul managementului afacerilor online in general si al celor cu caracter financiar-bancar, in special. Doctor in „Managementul strategic al afacerilor online”, domnul Ec. Dr. Ing. Mihai Talpos a publicat, atat pe plan national cat si international, numeroase carti, studii de cercetare si articole pe teme legate de Internet.

    Colaborator permanent al Institutului Bancar Roman si lector in cadrul Programului Post-Universitar, al Universitatii Tehnice din Cluj Napoca, pe linia cursurilor de "Initiereasidezvoltareaunui e-business in domeniuldezvoltariidurabile”, dl Ec. Dr. Ing. Mihai Talpos a desfasurat si desfasoara activitati academice apreciate, fiind detinatorul titlului de autor al celei mai bune carti de management a anului 2012, acordat de catre Societatea Academica de Management din Romania, pentru lucrarea: „Internet Banking-ul in Romania, de la provocare la succes”, aparuta la editura Casa Cartii de Stiinta din Cluj Napoca, in anul 2012.

    Experienta practica acumulata de catre dl Ec. Dr. Ing. Mihai Talpos se leaga de activitatea intensa desfasurata pe parcursul a peste 10 ani, in cadrul unor institutii financiar bancare de renume din Romania (BCR, Banca Transilvania sau Grupul Financiar IMOFINANCE), functiile detinute in cadrul acestor institutii (inclusiv de middle si top management)permitandu-i intelegerea deplina a mecanismelor ce tin de constructia, selectia si implementarea solutiilor si serviciilor informatice dintr-o institutie financiar bancara / non-bancara. Elocvente in acest sens sunt acumularile facute din posturile de Sef Birou Internet Banking si apoi Sef Serviciu Produse Electronice Retail, detinute in cadrul Bancii Transilvania dar si cele din postura de Director Executiv al Grupului Financiar IMOFINANCE, unde a asigurat si managementul proiectului ce a vizat dezvoltarea si implementarea platformei „IMO Integrated IT System”.

    Fondator si/sau membru in numeroase organisme asociative nationale si internationale , care au ca scop promovarea unor principii si valori de inalta tinuta, dl Ec. Dr. Ing. Mihai Talpos este un vechi promotor al cartii romanesti, actiunile si proiectele sale incluzand, in decursul anilor, numeroase initiative ce au vizat sprijinirea editarii unor carti valoroase, de factura cat se poate de diversa, dintre care mentionam: „SextilPuscariu - LatinitatesiOrtodoxie”, scrisa de dl Prof Univ Dr Gabriel Vasiliu; “Ghidavansat de comert electronic”, tradusain limba Romana de catre Conf Univ Dr Liciniu Kovacs; „Pe urmele Iancului”, scrisa de Ioan Carasel si Lazar Morcan; „Infruntand Viata”, scrisa de catre prof Vasile Adamescu .

    Lucrari

    • Talpoş, Mihai-Florin, Someşan Cornel, 2000, Managementul schimbării şi impactul acestuia asupra resurselor umane ale organizaţiilor – cazul Întreprinderii de Armături Industriale din Fontă şi Oţel Zalău, Studia Universitatis Babeş Bolyai, Issue no. 2
    • Talpoş, Mihai-Florin, Cândea, Dan, 2009, Contemporary challenges in Internet Banking, The Proceedings of the International Conference: Managerial challenges of the contemporary society, ClujNapoca, România, ISBN 978-973-53-0182-8 Talpoş, Mihai-Florin, 2010, Best practices in Internet banking, Proceedings of the International Conference: “The limits of the knowledge society”, Iaşi, România
    • Talpoş, Mihai-Florin, 2010, Branch Banking versus Internet banking – brief comparative analysis of two business models, Proceedings of the International Conference:“Science and Technology in the Context of Sustainable Development”, Ploieşti, România, ISSN 1224-6832
    • Talpoş, Mihai-Florin, 2010, Modern Solutions for Online Promotion of Tourism Offers, Proceedings of the International Conference: “Entrepreneurship in the hospitality industry”,Cluj-Napoca, România, ISSN 1224 - 8738
    • Talpoş, Mihai-Florin, Cândea, Dan, 2010, Innovative solutions for increasing the loyalty of the Internet banking users and improving the clients’ adoption rate, ArticolRevista de Inginerieşi Management, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Vol.9, No.4, ISSN 1583-624X
    • Talpoş, Mihai-Florin, Cândea, Dan, 2011, Innovative methods to enhace the quality of Internet banking applications, Proceedings of the International Conference: Quality and innovation in Engineering and Management, Cluj-Napoca, Editura U.T. Press, ISBN 978-973-662-614-2
    • Talpoş, Mihai-Florin, Chiş, Laviniu, 2011, Aspecte pro şi contra ale prezenţei corporaţiilor pe reţelele sociale, Articol Revista de Inginerie şi Management, Universitatea Tehnică Cluj Napoca, Vol 10, No. 2, ISSN 1583-624X
    • Talpoş, Mihai-Florin, 2011, Future trends in alternative banking, Proceedings of the International Conference “Marketing from Information to Decision”, ISSN 2067-0338 Talpoş, Mihai-Florin, 2012, Internet Banking-ul in Romania, de la provocare la succes, Editura Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, ISBN 978-606-17-0129-2
    • Talpoş, Mihai-Florin, 2012, Measuring I-banking's quality with WebQEM. A Case Study on Romania, LAMBERT Academic Publishing, Germany, ISBN 978-3-659-28952-1
    • Talpoş, Mihai-Florin, Liciniu Kovacs, 2013, Internet &transdisciplinary based team work formula for Writing a Bachelor's or a Master's Thesis (in curs de publicare) Talpoş, Mihai-Florin, Ioan G. Pop, Sebastian Văduva, IoanFotea, 2013, Transdisciplinary Perspective on Economic and Technologic Education in the Knowledge-based Society (in curs de publicare)

  • Mihai Talpos prezent la Festivalul Studentesc de Antreprenoriat a premiat câstigatorii

    Festivalul Studentesc de Antreprenoriat s-a încheiat azi cu festivitatea de premiere a celor mai bune planuri de afaceri si a celor mai inspirati antreprenori la provocarile ridicate de un grup de firme din Cluj. Scopul actiunii a fost de a promova cultura si gândirea antreprenoriala în rândul studentilor, prin dezvoltarea competentelor de initiere si gestionare de afaceri. Evenimentul a fost organizat de Centrul pentru Initiere si Dezvoltare Organizationala (CIDO) din cadrul Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca, în parteneriat cu AIPPIMM, OTE si Asociatia Principium, derulându-se pe perioada 5-18 decembrie.

    Studentii participanti au avut ocazia sa audieze în ultima zi a festivalului cinci speakeri din partea companiilor înscrise. Chiar daca experientele acestora difera în sfera antreprenoriala, îndemnurile esentiale, acelea de a cuteza sa încerce punerea în aplicare a unor idei, de a avea încredere în fortele proprii, sau de a mentine mereu o atitudine pro-activa si de a nu renunta usor, s-au regasit în fiecare discurs. În schimb, daca unii speakeri i-au sfatuit pe tinerii antreprenori, sau pe cei care cocheteaza cu gândul testarii unei idei pe piata, sa fie extrem de prudenti si sa nu se lanseze în domenii pe care nu le stapânesc, ba mai mult, sa nu încerce sa inventeze ”gaura la covrig”, ci sa mearga pe îmbunatatirea unui produs/serviciu deja existent, pentru ca au siguranta unei nevoie gata formate pe piata, altii i-au îndemnat sa se aventureze la aceasta vârsta si sa încerce, daca asta le trece prin cap, chiar sa inventeze ”apa calda”. Cu siguranta, în opinia acestor antreprenori, tânarul nu va avea de pierdut, chiar daca ideea sa va esua ca întreprindere, experienta acumulata (”sa stii câte putin din toate”) si cutezanta fiind date esentiale pentru un antreprenor.

    Echipa câstigatoare la sectiunea business plan este ”R&S”, formata din Vaida Razvan si Solovastru Alexandru cu proiectul ”Deschiderea unei unitati de productie a peletilor. Cei doi întreprinzatori sunt studenti ai Facultatii de Constructii de Masini, Specializarea Inginerie Economica Industriala, Anul IV. ”Ideea a venit în timp ce stateam la mall, la o cafea. Multumim pe aceasta cale doamnei Bacali, care ne-a încurajam sa participam”, a precizat Vaida Razvan.

    Echipa R&S, castigatoare la sectiunea Business Plan

    Echipa câstigatoare la sectiunea provocari antreprenoriale este ”Young Team”, formata din Ionetecu Alexandru (anul IV), Ogner Tudor (anul IV), Iosif Cristin (anul III). Acestia sunt studenti ai Facultatii de Mecanica, Automatica si Calculatoare. Studiul de caz a fost propus de catre Soft Pro Euro. ”Asteptam urmatoarea editie cu noi provocari”, a spus reprezentantul ”Young Team”

    Festivalul a fost dedicat tuturor studentilor de la toate facultatile, la nivel licenta si masterat din cadrul Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca. Participarea s-a facut individual sau în echipe de maxim 5 persoane pe doua sectiuni:

    Sectiunea BUSINESS PLAN – În cadrul careia fiecare echipa a avut ca sarcina de lucru initierea unei afaceri dintr-un domeniu la alegere, pe baza unui plan de afacere dat de organizatori. Studentii au avut oportunitatea de a participa la un workshop exploratoriu, unde au aflat mai multe informatii practice despre cum îsi pot initia o afacere sustenabila si au primit un model de plan de afacere. Participantii si-au prezentat planurile de afacere luni, 17 decembrie, în fata unui juriu format din 5 membri.

    Membrii juriului au notat fiecare echipa în parte si au acordat premii în valoare de 2000 lei.

    În plus, o echipa va obtine o finantare nerambursabila în valoare de 10.000 euro pentru initierea unei afaceri din partea Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru întreprinderi Mici si Mijlocii, Oficiul Teritorial Cluj-Napoca.

    Sectiunea PROVOCARI ANTREPRENORIALE – În cadrul careia echipele au trebuit sa gestioneze o problema data din mediul lucrativ. În acest sens, companiile participante au propus participantilor spre solutionare o problema cu care se confrunta în activitatea lor. Temele (situatiile problematice din mediul lucrativ) pentru aceasta sectiune au fost cu tenta generala, pentru a oferi egalitate de sansa tuturor participantilor.

    Membrii juriului au notat fiecare echipa în parte si au acordat premii în valoare de 2000 lei.

     www.buzznews.ro

    23.04.2013
  • Pentru a vizualiza aceste informatii trebuie sa te autentifici!

4.000 lei

obiectiv

0

zile ramase

Pentru acest proiect s-au strans in plus 30 lei


Proiect propus de 

Recompense

Sustine cu 30 lei sau mai mult

Limitat (19 din 30 recompense disponibile)

- 1 exemplar carte, cu autograf din partea autorului

Sustine cu 100 lei sau mai mult

1 sustinator din 10 posibili

- 3 exemplare carte, cu autograf din partea autorului si un breloc

Sustine cu 1.000 lei sau mai mult

Limitat (3 din 5 recompense disponibile)

- 5 exemplare din carte, cu autograf din partea autorului; - opinie profesionista cu privire la calitatea unui site web, din punctul de vedere al ergonomiei site-ului respectiv al utilizabilitatii lui

Sustine cu 2.000 lei sau mai mult

Limitat (4 din 4 recompense disponibile)

- 10 exemplare carte, cu autograf din partea autorului - prezenta autorului la un eveniment de lansare (1 ora), organizat de catre finantator (pe spetele sale)